هواشناسی قزوین هشار نارنجی بارش صادر کرد/ به حاشیه رودخانه‌ها نروید

یوسف شیخ‌الملوکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین از صدور هشدار نارنجی درباره بارندگی در برخی نواحی و مناطق استان قزوین خبر داد و گفت: بر این اساس فردا شاهد بارش‌های رگباری باران همراه با وزش بادهای شدید و احتمال بارش تگرگ روبه‌رو خواهیم بود که میزان بارندگی در ارتفاعات سنگین‌تر است.

وی اضافه کرد: مهم‌ترین مخاطره این بارندگی هم بالا رفتن سطح آب رودخانه‌ها و احتمال جاری شدن سیلاب در نواحی پربارشی مانند روستاهای الموت شرقی و شهرستان آوج است و باید هم‌استانی‌ها مراقب باشند مانند بارش‌های سیل‌آسای مردادماه ۱۴۰۰ غافلگیر نشوند و باید بتوانیم به هجم بارش‌های ناشی از ناهنجاری اقلیمی عادت کنیم.

شیخ‌الملوکی با اشاره به احتمال برخورد صاعقه در ارتفاعات و قلل کوهستانی گفت: بنابراین روستاییان و به ویژه دامداران سنتی که گاو و گوسفند خود را برای چرا به ارتفاعات می‌برند و همچنین کوهنوردان باید از رفتن به ارتفاعات حذر کرده و مراقب جان خود و دام‌های خود باشند.

مدیرکل هواشناسی استان قزوین با بیان اینکه وزش شدید باد ۲ مخاطره در پی دارد، گفت: یک خطر خیرش گردوخاک و گردوغبار محلی است که منجر به آلودگی هوا به ویژه در مناطقی مانند آبیک و الوند می‌شود که در این مورد باید افراد دارای حساسیت‌های تنفسی و بیماری‌های زمینه‌ای حتی‌الامکان در فضای باز تردد نکنند.

شیخ‌الملوکی افزود: در ضمن وزش بادهای شدید می‌تواند به سازه‌های شهری و تبلیغاتی خسارت بزند و در این زمینه باید تمهیدات پیشگیرانه برای استحکام‌بخشی به این تجهیزات اعمال شود.

همچنین شرکت آب‌منطقه‌ای استان قزوین هم امروز هشداری درباره عدم تردد در حاشیه، حریم و بستر رودخانه‌ها صادر کرد. در این هشدار از مردم استان قزوین خواسته شده که به حاشیه رودخانه‌، آبراهه، مسیل، دریاچه سد نهب و زیاران و حتی رودخانه خشکیده نروند و ماشین‌آلات پیمانکاری را از بستر و حریم رودخانه خارج کنند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *