هشدار زرد هواشناسی قزوین / باران و تگرگ در راه است

یوسف شیخ‌الملوکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین، از صدور هشدار زرد شماره ۹ مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان خبر داد و اظهار داشت: با توجه به فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های محلی از بعدازظهر پنجشنبه ۴ خرداد تا اواخر وقت جمعه ۵ مرداد شاهد باران همراه با تگرگ، رعدوبرق و وزش بادهای لحظه‌ای شدید در کلیه مناطق استان قزوین خواهیم بود.

وی اضافه کرد: با توجه بارش باران و تگرگ احتمال آب‌گرفتگی عمومی و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها وجود دارد  و به همین خاطر اجتناب از توقف و تردد در حاشیه و حریم رودخانه‌ها به مردم توصیه می‌شود. همچنین با توجه به لغزندگی جاده‌ها در اثر بارش باید رانندگان احتیاط لازم و نکات ایمنی را در هنگام رانندگی رعایت کنند.

شیخ‌الملوکی با اشاره وزش بادهای شدید و نسبتاً شدید ادامه داد: با توجه به اینکه احتمال وارد شدن خسارت به سازه‌های سبک و موقت وجود دارد، محکم کردن سازه‌های سبک، تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها باید در دستور کار شهرداری‌ها و گلخانه‌داران قرار بگیرد.

احتمال خیزش گردوخاک محلی و کاهش کیفیت هوا

عضو ستاد فرماندهی پاسخ به عملیات بحران استان قزوین با بیان اینکه احتمال خیزش گردوخاک محلی توأم با کاهش کیفیت هوا وجود دارد، تصریح کرد: به همین خاطر افراد حساس و دارای بیماری‌های تنفسی، ریوی و قلبی باید با احتیاط در فضای بیرون از خانه تردد کنند.

وی همچنین بر لزوم اتخاذ تمهیدات لازم در بخش‌های خدمات‌ شهری، راهداری و کشاورزی تأکید کرد و گفت: با توجه به خاصیت فصل بهار و تشکیل ابرهای همرفتی ناپایداری‌ها به صورت محلی از شدت بیشتری برخوردار خواهند بود. به لحاظ دمایی هم تا اواخر هفته روند نسبی افزایش دما را پیش رو داریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *