وحیدی: توجه به روستاها برای جلوگیری از رشد حاشیه‌نشینی ضرورت دارد/ جلوی گلوگاه‌های فساد را بگیرید

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، احمد وحیدی وزیر کشور در نشست با فرمانداران، شهرداران و رؤسای اسلامی شهرهای بزرگ استان اصفهان با اشاره به اهمیت ارزیابی عملکرد شهرداری‌ها از منظر رضایتمندی مردم، اظهار داشت: موارد مختلفی برای آماده‌سازی یک شهر مناسب و درخور برای زندگی شهروندان وجود دارد که باید همه آنها را برای شهروندان آماده‌سازی و رعایت کرد.

وحیدی با اشاره به پدیده حاشیه‌نشینی در شهرها، گفت: باید این پدیده مهار و یا اصلاح شود و مانع رشد حاشیه نشینی شد که بخشی از این کار با توجه به روستاها انجام می‌شود.

وزیر کشور موضوع بازآفرینی شهری و مباحث حوزه اجتماعی را در راستای رفع مشکلات حاشیه‌نشینی مهم دانست و افزود: بسیاری از مسائل اجتماعی در همین مناطق حاشیه نشین ایجاد می‌شود، از شهرداران انتظار داریم برای رفع مسئله حاشیه نشینی برنامه داشته باشند.

وی بر ایجاد اعتماد به سلامت اداری در شهرداری‌ها تاکید کرد و افزود: در شهرداری‌ها منابع درآمدی وجود دارد و از این رو بسیار مهم است که مردم احساس کنند در شهرداری‌ها و دهیاری‌ها این منابع روشن و شفاف هزینه می‌شود.

شفاف‌سازی در شهرداری‌ها و اعتماد‌سازی در مردم

وحیدی تصریح کرد: شهرداری‌ها باید محل توجه و اعتماد مردم باشند و شفاف سازی راه مهم اعتمادسازی است و لذا باید بگَردید و جلوی گلوگاه‌های فساد را بگیرید.

وزیر کشور با بیان اینکه خدمات شهرداری‌ها از جمله صدور پروانه ساختمانی باید سریع‌تر انجام شود، تصریح کرد: همه باید به مرکز خدمات یکپارچه دولت بپیوندند تا همه درخواست‌ها از طریق این مرکز ارسال و رسیدگی شود، صدور مجوزها در این سامانه نیز به شفافیت کمک می‌کند.

وی با اشاره به اینکه اماکن عمومی در اختیار شهرداری هاست، گفت: مسائل اخلاقی و عفاف و حجاب باید در اماکن عمومی رعایت شود و شرط ارائه خدمات رعایت حجاب است البته کسی را از خدمات محروم نمی‌کنیم اما این موضوع منوط به رعایت چارچوب‌های قانونی است.

افزایش مشارکت مردم با ارائه صحیح خدمات 

وحیدی با تاکید بر نوآوری‌ها و خلاقیت در شهرها ادامه داد: لازم است شهرداری‌ها به صنایع دستی توجه بیشتری داشته باشند و مکان‌هایی را برای ارائه این محصولات در نظر بگیرند. این اقدامات چهره شهر را فعال و با نشاط خواهد کرد.

وزیر کشور ارتباط با مردم را ضروری دانست و افزود: انتظار این است که شهرداران و شوراها روابط نزدیکی با مردم داشته باشند تا مردم احساس خوشبینی کنند؛ این در دل مردم بودن خواست رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری بوده و شرط کار درست است.

وی تاکید کرد: امسال که انتخابات در پیش است باید مردم با احساس مثبتی پای صندوق‌های رأی بیایند که یکی از راه‌های آن ارائه خدمات خوب به مردم است.

استفاده از ظرفیت فناورانه قطار سریع السیر

وی درخصوص پروژه قطار سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان نیز که از موضوعات مهم مطرح شده در این جلسه بود، بیان داشت: این پروژه توجیه اقتصادی ندارد اما مهم استفاده از ظرفیت‌های فناورانه است که این طرح دارد لذا باید این پروژه را دنبال کنیم و در دولت مطرح می‌شود زیرا اکنون در حال اجرا است و این کار را باید به انجام برسانیم‌.

وحیدی تصریح کرد: باید فناوری این پروژه را بومی کنیم، شرکت‌های خصوصی فعال در این زمینه می‌توانند این کار را انجام دهند، بنابراین حتماً در تهران پیگیر اجرای آن خواهم شد.

به گزارش فارس، در این نشست همچنین درخصوص درآمدهای پایدار شهری، موضوع مالیات بر ارزش افزوده، پرداخت عوارض آلایندگی به شهرداری‌ها، ناوگان حمل و نقل شهری و مشکلات طرح نهضت ملی مسکن بحث و گفت‌و‌گو شد.

پایان پیام/۶۳۱۳۸/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *