صدور هشدار زرد هواشناسی قزوین

یوسف شیخ‌الملوکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین، از صدور هشدار زرد شماره ۸ مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان خبر داد و اظهار داشت: با توجه به فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های محلی از بعد از ظهر شنبه (فردا) تا اواخر وقت یکشنبه شاهد بارش باران همراه با تگرگ، خیزش گرد و خاک، وزش بادهای شدید و گاهی رعد و برق در تمام مناطق استان قزوین خواهیم بود.

وی با اشاره به احتمال بالای آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها گفت: بنابراین مردم و به ویژه گردشگران و مسافران باید از تردد و توقف در حاشیه و حریم رودخانه‌ها جداً خودداری کنند. در ضمن با توجه به بارش باران و تگرگ شاهد لغزندگی جاده‌ها خواهیم بود و رعایت احتیاط لازم در رانندگی بسیارضروری است.

شیخ‌الملوکی با بیان اینکه شاهد خیزش گرد و خاک توأم با کاهش کیفیت هوا خواهیم بود، اضافه کرد: خیزش گرد و خاک در روز یکشنبه بیشتر خواهد بود که می‌تواند علاوه بر افزایش آلودگی هوا منجر به کاهش دید افقی هم شود و به همین خاطر گروه‌های حساس شامل کودکان، سالمندان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای مانند بیماری‌های تنفسی، قلبی و عروقی تا جای ممکن نباید از خانه خارج شده و وارد فضای باز شوند.

وی با اشاره به احتمال برخورد صاعقه، ادامه داد: به همین خاطر اجتناب از صعود به ارتفاعات و انجام کار در فضاهای باز به ویژه اماکن و مناطق مرتفع به کوهنوردان و کارفرمایان توصیه می‌شود.

عضو ستاد مدیریت بحران استان قزوین با بیان اینکه به علت وزش بادهای شدید احتمال خسارت خوردن به سازه‌های سبک و موقت وجود دارد، گفت: به همین خاطر محکم کردن سازه‌های سبک از جمله تابلوهای تبلیغاتی، داربست، بنر، فیسکچر و همچنین پوشش گلخانه‌ها باید در دستور کار مردم و دستگاه‌های مسئول قرار گیرد.

شیخ‌الملوکی همچنین بر لزوم اتخاذ تمهیدات لازم در بخش‌های خدمات‌ شهری، راهداری و کشاورزی برای مقابله با خسارات احتمالی تأکید کرد و افزود: به لحاظ دمایی برای امروز و فردا (جمعه و شنبه) افزایش دما و برای یکشنبه کاهش نسبی دما را پیش رو داریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *