بارش‌های شدید باران لرستان را در بر می‌گیرد/ هشدار نارنجی هواشناسی صادر شد

زینب اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد با بیان اینکه سامانه بارشی قوی‌ای از صبح چهارشنبه به آسمان لرستان وارد می‌شود، اظهار داشت: این سامانه بارشی تا بامداد جمعه در همه نقاط این استان فعال است.

وی با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی لرستان افزود: به مقدار و شدت بارش‌ها در همه نقاط این استان با توجه به فعالیت هسته اصلی این سامانه بارشی از عصر چهارشنبه تا عصر پنجشنبه افزوده می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی لرستان عنوان کرد: رگبار، رعدوبرق شدید، تگرگ در نواحی مستعد، وزش باد شدید، خطر اصابت صاعقه، جاری‌شدن رواناب و آب‌گرفتگی معابر از پیامدهای سامانه بارشی پیش رو خواهد بود.

وی با بیان اینکه سامانه بارشی پیش رو صبح جمعه از جو لرستان خارج می‌شود، بیان کرد: اختلال در تردد، لغزندگی سطح جاده‌ها، سیلابی‌شدن مسیل‌ها- خشکه‌رودها، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی و موقتی از مخاطرات این سامانه است.

اکبری گفت: اختلال در سفرهای بین‌شهری و داخل شهر، سقوط اشیا، خسارت به برخی سازه‌های سبک روستایی و شهری، شکستن درختان و خسارت به بخش‌های کشاورزی از دیگر مخاطرات سامانه بارشی پیش رو به لرستان است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی لرستان به آمادگی دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران این استان برای جلوگیری از خسارات احتمالی سیل تأکید و ابراز کرد: از سفرهای برون‌شهری، توقف در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها، صعود به ارتفاعات و نواحی کوهستانی و جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو پرهیز شود.

اکبری اظهار داشت: بروز پدیده گردوغبار به‌همراه کاهش میدان دید افقی نیز با آغاز ورود سامانه بارشی به لرستان بسیار محتمل است.

انتهای پیام/۶۴۴/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *