راه‌اندازی مراکز غربالگری بیماری‌های واگیر در همدان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا از راه‌اندازی مراکز غربالگری بیماریهای واگیر در استان همدان خبر داد.

راه‌اندازی مراکز غربالگری بیماری‌های واگیر در  همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از روابط عمومی مرکز بهداشت استان، منوچهر کرمی اظهار کرد: مردم به جای مراجعه به مراکز درمانی، می‌توانند با سامانه salamat.gov.ir و وارد کردن شماره ملی خود جواب سوالات ساده در مورد بیماری کووید-۱۹ را گرفته و راهنمایی لازم را مطابق آخرین دستورالعمل‌های وزارت بهداشت دریافت کنند.

وی تصریح کرد: پس از ورود به سامانه علائم بیماری شامل تب، لرز، سرفه خشک، گلودرد و تنگی نفس سوال می‌شود و سپس از وجود افراد مشکوک به بیماری کرونا در خانواده مطلع می‌گردد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا گفت: در صورت مثبت بودن توصیه‌های بهداشتی انجام شده و راهنمایی لازم برای مراجعه به مراقب سلامت یا بهورز مربوطه (نزدیکترین پایگاه سلامت، خانه بهداشت و یا مرکز خدمات جامع سلامت منتخب) ارجاع داده می‌شود.

وی تاکید کرد: همزمان با این اقدام مراقب سلامت یا بهورز مربوطه نیز پیامکی در این خصوص دریافت کرده و مسؤول پیگیری‌های بعدی فرد مشکوک و اطرافیانش خواهد بود.

کرمی از مردم خواست تا با انجام خودارزیابی در سامانه مربوطه با کارکنان حوزه بهداشت در سراسر استان همکاری کرده و با انجام غربالگری، رعایت دستورات بهداشت فردی و قرنطینه خانگی زنجیره انتقال ویروس و ایجاد بیماری کووید-۱۹ را قطع کنند.

وی از راه‌اندازی مراکز غربالگری بیماریهای واگیر در سراسر استان خبر داد و گفت: در این راستا و برای مراجعه حضوری همشهریان مراکز خدمات جامع سلامت منتخب (شبانه روزی یا ۱۶ ساعته) برای خدمت‌رسانی سرپایی در استان راه‌اندازی شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا خاطرنشان کرد:‌ با هدف افزایش دسترسی مردم و جلوگیری از هرگونه ازدحام در بیمارستان‌ها، مراکز ۱۶ ساعته منتخب در سطح استان راه‌اندازی شده که این مراکز وظیفه غربالگری مراجعین دارای علایم تنفسی از نظر ابتلای احتمالی به کرونا ویروس و در صورت لزوم ارجاع به بیمارستان‌ها را به عهده دارند.

وی بیان کرد: همشهریان می‌توانند برای مشاوره و پاسخگویی به سوالات خود در مورد بیماری کرونا ویروس با شماره ۳۱۴۳ نیز تماس بگیرند که پاسخ دهندگان این سامانه از کارشناسان خبره معاونت بهداشتی دانشگاه هستند. کرمی گفت: این سامانه با ۶۰ خط از ساعت ۸ تا ۲۴ فعال است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *