برف و کولاک از فردا قزوین را در بر می‌گیرد

یوسف شیخ‌الملوکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین از صدور هشدار زرد شماره ۵۰ مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان خبر داد و اظهار داشت:‌ با توجه به گذر سامانه بارشی از اواخر وقت دوشنبه ۱۷ بهمن‌ تا پنج‌شنبه ۲۰ بهمن شاهد بارش باران، برف به همراه وزش باد شدید و کولاک در کلیه مناطق استان قزوین خواهیم بود.

وی با بیان اینکه طی روزهای یادشده با پدیده مه روبه‌رو خواهیم شد، گفت: با توجه به بارش باران، برف و کولاک و همچنین وقوع پدیده مه با کاهش دید افقی، لغزندگی جاده‌ها و و اختلال در سفرهای بین شهری به ویژه هنگام عبور از گذرگاه‌های کوهستانی روبه‌رو خواهیم شد و به همین خاطر همه رانندگان باید در ترددهای برون‌شهری و درون‌شهری احتیاط لازم را مراعات کنند.

شیخ‌الملوکی با تأکید بر لزوم اجتناب از سفرهای غیرضروری در این شرایط تصریح کرد: افرادی هم که ناچار به سفر در چنین شرایطی هستند، باید ضمن رعایت نکات ایمنی خودروهای خود را به تجهیزات زمستانی به ویژه زنجیر چرخ مجهز کنند.

وی اضافه کرد: همچنین کوهنوردان و سایر گردشگران هم باید از صعود به ارتفاعات و قلل کوهستانی به شدت خودداری کنند و در ضمن کارفرمایان هم باید انجام کار در فضاهای باز به ویژه در نواحی و ساختما‌ن‌های مرتفع را تعطیل کنند.

احتمال انسداد راه‌های روستایی زیاد است

عضو ستاد مدیریت بحران استان قزوین با بیان اینکه از اواخر وقت چهارشنبه ۱۹ بهمن با یخبندان شدید روبه‌رو خواهیم شد، گفت: در ضمن با توجه به بارش برف احتمال انسداد راه‌های روستایی زیاد است و به همین خاطر اداره‌کل راهداری باید تمهیدات لازم را برای بازگشایی راه‌های روستایی اتخاذ کند.

شیخ‌الملوکی با ذکر اینکه احتمال سقوط بهمن در مناطق مستعد و کوهستانی وجود دارد، تصریح کرد: همچنین به دلیل بارش باران احتمال آب‌گرفتگی عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها وجود دارد و افراد باید از تردد در حاشیه و حریم رودخانه‌ها اجتناب کنند.چ

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *