اسکان اضطراری زلزله‌زدگان خوی به پایان رسید

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌غربی، محمدصادق معتمدیان از ایجاد ۱۰۰ اردوگاه با تمامی امکانات در مناطق مختلف شهرستان خوی خبر داد و اظهار داشت: در این اردوگاه‌ها خدمات حداکثری همانند تأمین مواد غذایی و لوازم بهداشتی، تأمین امنیت و سایر خدمات به زلزله‌زدگان ارائه می‌شود.

وی با اشاره به توزیع بیش از ۴۰ هزار دستگاه چادر توسط جمعیت هلال احمر، افزود: در طول یک هفته گذشته، ۱۶۰ هزار تخته پتو، ۴۷ هزار تخته موکت و  ۱۵ هزار دستگاه وسایل گرمایشی در مناطق زلزله‌زده توزیع شده است.

استاندار آذربایجان‌غربی، از توزیع ۱۲۰ هزار بسته غذایی ۷۲ساعته توسط جمعیت هلال احمر نیز خبر داد و گفت: با تلاش و همراهی مردم، خیّرین، موکب‌ها، نهادهای نظامی و جهادی، بیش از ۸۰ هزار غذای گرم به‌صورت روزانه بین زلزله‌زدگان توزیع می‌شود.

ارزیابی خسارات توسط ۱۳۰ اکیپ بنیاد مسکن

وی همچنین با اشاره به نهایی شدن ارزیابی ۱۳۰ اکیپ بنیاد مسکن از میزان خسارت به اماکن شهری و روستایی، اضافه کرد: ارزیابی‌ها و پیشنهادات در جلسه روز یکشنبه هیئت دولت ارائه خواهد شد تا ساخت منازل آسیب‌دیده با حمایت دولت در سریع‌ترین زمان آغاز شود.

معتمدیان در ادامه به تأکید رئیس جمهور بر تسریع روند خدمات‌رسانی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: با بسیج امکانات و استفاده از ظرفیت نهادهای مختلف و دولت، ساخت و بازسازی مناطق آسیب‌دیده با سرعت آغاز خواهد شد.

وی خسارت جزئی تا کلی به ۸۵ مدرسه در شهرستان خوی را نیز یادآور شد و گفت: هماهنگی‌های لازم در راستای بازسازی مدارس آسیب‌دیده انجام شده است و فعلاً کانکس‌های آموزشی جایگزین مدارس تخریبی خواهد شد.

استاندار آذربایجان‌غربی، همچنین با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها و مدارس در هفته جاری در شهرستان خوی غیرحضوری برگزار خواهد شد، بیان داشت: با مشارکت نهادهای مختلف، دولت و خیرین، بازسازی و تعمیر مدارس به‌سرعت پیش خواهد رفت.

وی در پایان با تأکید بر اینکه مردم به شایعات پیرامون زلزله توجه نکنند، تصریح کرد: مردم در منازل خود که آسیب ندیده‌اند، حضور پیدا کنند و کسبه و بازاریان نیز فعالیت‌های خود را ادامه دهند.

انتهای پیام/+

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *