سفر رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به طبس و بشرویه

دکتر محمد حسن نامی به منظور دیدار با اهالی و بازدید از روند بازسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده ناشی از زلزله اخیر و شرکت در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان خراسان جنوبی به طبس و بشرویه سفر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت بحران کشور، محمد حسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ، با حضور در روستاهای خسارت دیده  و دیدار چهره به چهره با اهالی و مسئولان منطقه ده محمد و ملوند شهرستان  طبس از پایگاه اسکان اضطراری و چادرهای هلال احمر در روستاهای اصفاک، جوزردان، کرند و خانیک شهرستان بشرویه نیز  بازدید کرد.  دکتر نامی در این بازدید  بر تامین اعتبارات لازم برای جبران خسارات تاکید کرد.
در ادامه این سفر دکتر نامی در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان خراسان جنوبی،  ضمن برشمردن زلزله های گذشته و خطرات ناشی از آن تاکید  کرد: هر جا نیاز به کمک باشد خصوصا استانهای مرزی کمک و مساعدت تسریع میشود.
وی گفت:واحدهای خسارت دیده بازسازی و ایمن سازی میشود  و باید روند بازسازی  واحدهای خسارات دیده از طریق بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان، پیگیری شود.
در این بازدید جهانی معاون فنی و هماهنگی بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور، معاون امور عمرانی استاندار ی خراسان جنوبی و  نماینده شهرستانها در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند.
نماینده مردم شهرهای فردوس، بشرویه، سرایان و طبس در مجلس شورای اسلامی از مدیران شهرستان و هماهنگی مدیران استانی و مدیریت بحران به خاطر مدیریت مناسب حادثه تشکر کرد و افزود مردم منطقه  نیازمند کمکهای بیش از پیش دولتی میباشند .
استاندار خراسان جنوبی نیز  عنوان کرد: دو نکته بسیار زیبا در این حادثه وجود داشت یکی همکاری بسیار خوب موکب داران اربعین حسینی و شور و حال یی وصف برای امدادرسانی و برپایی چادرهای گروهی و همچنین همکاری، همدلی و مدیریت بسیار خوب و مناسب مدیران استانی و شهرستانهای متاثر.
قناعت افزود مردم منطقه از بدو زمین لرزه در چادرهای هلال احمر اسکان داده شدند قطعا برای بازسازی واحدها نیازمند مساعدتهای دولتی هستیم،
وی در بخشی از سخنان خود عنوان کرد با مساعدت مدیران ارشد کشوری مساعدتهای مالی و اعتباری در قالب تسهیلات و کمکهای بلاعوض به زلزله زدگان انجام خواهد شد.
آخوندی مدیر کل مدیریت بحران استانداری ضمن برشمردن زلزله های بزرگ عنوان کرد: اجرا و تهیه سند کاهش خطر حوادث و سوانح و همچنین سند آمادگی و پاسخ، ارتباط مناسب با سمنها و موکب داران در حوادث، توجه ویژه به طرح های جلوگیری از سیلاب، تهیه نقشه های پهنه بندی خطر سیل و زلزله، بیمه تکمیلی واحدهای مسکونی روستایی از اقدامات اداره کل مدیریت بحران است.
مدیر کل مدیریت بحران افزود تامین اعتبارات لازم برای احداث ساختمان مرکز مدیریت و کنترل حوادث، تجهیزات و ماشین الات، تامین اعتبارات لازم برای باند امداد و نجات از درخواستهای استان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *