برف راه ارتباطی ۴۵ روستای بویراحمد و دنا را قطع کرد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، بارش شدید برف و باران از شب گذشته تاکنون میهمان کهگیلویه و بویراحمدی‌ها شده تا جایی که سبب تعطیلی برخی مدارس و قطع راه ارتباطی ۴۵ روستا در بویراحمد و دنا شده است.

مختار اندرخور فرماندار مارگون به تسنیم گفت: بارش برف راه ارتباطی ۳۰ روستا را قطع کرده که هم اکنون راهداران مشغول بازگشایی هستند، ولی جاده‌های اصلی مشکلی ندارند و تردد روان است.

کوروش درخشان زاده فرماندار دنا نیز می‌گوید: بارش برف و باران راه ارتباطی ۱۸ روستای بزرگ و کوچک منطقه شبلیز و جلاله را مسدود کرده ولی راه‌های اصلی باز است.

تردد روان در جاده های اصلی کهگیلویه و بویراحمد 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اکنون در شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون بارش به صورت برف گزارش شده است.

عابد محمدی افزود: مجموعه راهداری با برنامه ریزی و استقرار در مناطق برفگیر و گشت زنی، تا این لحظه اجازه انسداد جاده های اصلی و فرعی را نداده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه به بارش برف و باران از دیشب تاکنون در جاده‌های این استان، بیان کرد: راهداران با برف روبی و نمک پاشی در حال تلاش برای بازگشایی راه‌ها هستند.

وی درباره راه‌های روستایی استان ادامه داد: پس از اتمام بارش‌ها نسبت به بازگشایی راه‌های روستایی برف گیر استان اقدام می‌کنیم.

محمدی از مردم درخواست کرد، در صورت تصمیم برای مسافرت، همراه داشتن زنجیر چرخ الزامی است و اطلاع رسانی از طریق سامانه ۱۴۱ نیز انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشترین بارش برف تاکنون در یاسوج به اقلید در محدوده دهستان کاکان از توابع شهرستان بویراحمد بوده است، گفت: میزان برف در جاده‌های مواصلاتی یاسوج به شیراز ۳۰ سانتیمتر، یاسوج به بابامیدان ۳۰ سانتیمتر، یاسوج- سپدار به چرام ۳۰ سانتیمتر تا کنون گزارش شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: بارش برف در جاده‌های موصلاتی این استان تاکنون بین ۳۰ تا ۴۰ سانتیمتر بوده است.

میزان بارش‌ها در کهگیلویه و بویراحمد

کارشناس هواشناسی گفت: براساس گزارش مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی این استان تا ساعت ۶:۳۰ امروز ، ستنگان ۲۰، تنگ‌سرخ ۲۰، منصورخانی کاکان ۲۰، وزگ ۱۸، سی سخت ۱۲، چیتاب ۱۱.۲، مارگون ۱۰، یاسوج فرودگاه ۳، پاتاوه ۲، و تل گاه ۲ سانتی متر برف بارید.

ولی بهره‌مند افزود: همچنین در دژسلیمان ۱۸، چرام ۱۷، سرفاریاب ۱۷، لنده ۱۷، بوستان ۱۶، سوق ۱۵، باشت ۱۴، جاورده ۱۳، دشت بز سادات محمودی ۱۳، ماهور باشت ۱۳، قلعه دختر ۱۲، امامزاده جعفر ۱۱.۵، دهدشت ۱۱، دوگنبدان ۱۰.۳، دیل ۱۰، قلعه رئیسی ۱۰، موشمی زیلایی ۹ و لیکک ۶.۱ باران بارید.

وی یاداور شد: براساس نقشه های هواشناسی بارش برف و باران تا اوآخر امروز در استان ادامه دارد. 

باران و برف مدارس کهگیلویه و بویراحمد را تعطیل کرد

سخنگوی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از تعطیلی برخی مدارس این استان به دلیل بارش برف، باران و یخ زدگی معابر خبر داد.

سیدولی موسوی اظهار داشت: مدارس تمام مقاطع ابتدایی و‌ متوسطه اول استان اعم از سردسیری و‌ گرمسیری در دو شیفت صبح و عصر به دلیل بارش شدید برف و باران تعطیل است.

وی عنوان کرد: همچنین امتحانات هماهنگی استانی متوسطه اول در روز چهارشنبه ۷ دی‌ماه لغو شده و زمان برگزاری این امتحامات در روز‌های آینده از طریق مدیران مدارس اعلام می‌شود.  

موسوی ابراز کرد: کلاس‌های مقطع متوسطه دوم و امتحانات آن‌ها دایر بوده و دانش‌آموزان و معلمان باید در مدارس خود حاضر شوند.

تاخیر در شروع به‌کار ادارات

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: همه ادارات این استان با یک ساعت و نیم تاخیر شروع به‌کار می‌کنند.

علیرضا نیک‌روز افزود: با توجه به بارش برف و باران در مناطق سردسیری و گرمسیری این استان، امروز چهارشنبه ۷ دی، همه ادارات دولتی به صورت شناور یعنی از ساعت ۹ به مردم ارائه خدمت می‌دهند و البته این زمان در پایان وقت امروز جبران می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *