شب یلدای قزوینی‌ها با باران و برف همراه است

یوسف شیخ‌الملوکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین از ورود یک سامانه بارشی به استان از فردا سه‌شنبه ۲۹ آذرماه خبر داد و اظهار داشت: سه‌شنبه و چهارشنبه (فردا و پس‌فردا) با گذر امواج تراز میانی جو و نفوذ زبانه پرفشار شاهد بارش باران و برف و وقوع پدیده‌ مه در پاره‌ا‌ی از مناطق استان قزوین به ویژه در ارتفاعات خواهیم بود.

وی اضافه کرد: بنابراین از هم‌استانی‌ها و سایر مسافران و گردشگران می‌خواهیم که هنگام رانندگی به ویژه در نواحی مرتفع احتیاط‌های لازم و نکات ایمنی را رعایت کنند و حتماً هنگام تردد به ویژه در گردنه‌های کوهستانی تجهیزات زمستانی و به ویژه زنجیر چرخ را با خود به همراه داشته باشند.

شیخ‌الملوکی ادامه داد: این بارش‌ها با وزش بادهای شمالی همراه خواهد شد و از ظهر فردا شاهد وزش بادهای شدید در امتدادی شهرهای بویین‌زهرا، تاکستان و کوهین خواهیم بود. بنابراین کوهنوردان و گردشگران به دلیل بارش‌ باران و برف و وزش باد شدید باید از صعود به ارتفاعات خودداری کنند و کارفرمایان هم باید کار در مناطق مرتفع را تعطیل کنند.

وی تصریح کرد: همچنین با توجه به اینکه احتمال خسارت به سازه‌های موقت و گلخانه‌ای در شهرهای بویین‌زهرا، تاکستان و کوهین وجود دارد، شهرداری‌ها باید نسبت به محکم کردن سازه‌های سبک و تبلیغات شهری اقدام کنند و گلخانه‌داران هم باید پوشش گلخانه‌های خود را مستحکم سازند.

هوای الوند و قزوین برای گروه‌های حساس ناسالم است

عضو ستاد مدیریت بحران استان همچنین درباره وضعیت آلودگی هوا در برخی نقاط استان قزوین گفت: در حال حاضر شاخص آلایندگی هوا در شهر قزوین ۱۳۱ پی‌پی‌ام و در شهر الوند ۱۱۶ پی‌پی‌ام است و بنابراین هوا همچنان برای تردد گروه‌های حساس ناسالم محسوب می‌شود و این افراد حتی‌الامکان نباید در فضای شهری تردد کنند.

شیخ‌الملوکی افزود: انتظار داریم که با موج بارشی جدید تا حدود زیادی از میزان آلودگی هوا کاسته شود و البته افزایش دما هم نقش مهمی در کاهش آلودگی هوا و پایان دادن به پدیده وارونگی هوا خواهد داشت.

انتهای پیام/ن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *