خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی برای پیشگیری از کرونا
مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا مردم از خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی استفاده کنند.
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، عبدالله شیرکوند عصر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: توصیه ما به بیمهشدگان، بازنشستگان و کارفرمایان این است که بهجای مراجعه حضوری به شعب و کارگزاریها از خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی استفاده کنند.
مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر با اشاره به این که مهمترین خدمتی که بیمهشدگان برای استفاده از آن به واحدهای اجرایی سازمان تأمین اجتماعی مراجعه میکنند، مربوط به دفترچههای درمانی است، افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا، به تمامی بیمهشدگان، بازنشستگان و کارفرمایان توصیه میکنیم که قبل از مراجعه حضوری به شعب و کارگزاریهای تأمین اجتماعی ابتدا از طریق درگاه خدمات غیرحضوری این سازمان به نشانی https://eservices.tamin.ir درخواست خود را ثبت و پیگیری کنند تا در زمان حضور در واحدهای مربوطه؛ تحویل دفترچه آنان در کمترین زمان ممکن انجام شود.
وی ثبت و پیگیری درخواستهای برخورداری از تعهدات کوتاهمدت سازمان تأمین اجتماعی را از دیگر موضوعات مراجعه بیمهشدگان و بازنشستگان به واحدهای اجرایی برشمرد و گفت: درحال حاضر بسیاری از خدمات کوتاهمدت از قبیل کمک هزینه ازدواج، غرامت دستمزد ایام بیماری و ایام بارداری، کمک هزینه اروتز و پروتز و کمک هزینه کفن و دفن و بسیاری دیگر از خدمات سازمان تأمین اجتماعی از طریق درگاه خدمات غیرحضوری قابل انجام است.
شیرکوند با اشاره به خدمات نوین سازمان تأمین اجتماعی یادآور شد: خدمات غیرحضوری بهترین جایگزین برای مراجعه حضوری به شعب و کارگزاریهای سازمان تأمین اجتماعی است و با توجه به شیوع ویروس کرونا به بیمهشدگان، بازنشستگان و کارفرمایان توصیه میکنیم تا حد امکان از خدمات غیرحضوری استفاده کنند.
مدیرکل تأمین اجتماعی استان بوشهر با اشاره به شرایط فعلی و خطر شیوع ویروس کرونا بهمنظور جلوگیری از ازدحام جمعیت در شعب و کارگزاریهای تأمین اجتماعی، بیان کرد: دفترچه بیمه افرادی که تا پایان بهمن ماه دارای اعتبار باشد، تا پایان فروردین معتبر است و عملا نیاز به تمدید اعتبار نخواهد بود.