آلودگی هوای تهران ناشی از اجرا نشدن قانون هوای پاک است/قانون لازم اجراست

آلودگی هوای تهران ناشی از اجرا نشدن قانون هوای پاک است/قانون لازم اجراست

نائب رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قانون لازم اجراست و همه باید قانون را اجرایی و رعایت کنند، گفت: آلودگی روزهای اخیر هوای تهران ناشی از اجرا نشدن قانون هوای پاک است.

به گزارش عصر شهروند، دکتر محمدحسین قربانی نماینده آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار عصر شهروند با اشاره به آلودگی روزهای اخیر هوای تهران به رغم کاهش ترددها گفت: دلیل این آلودگی اجرایی نشدن قانون هوای پاک است. این قانون در مجلس دهم مصوب شد. بسیار قانون جامع و کاملی است و برای کاهش آلودگی هوا راهکارهای مناسبی ارائه کرده است.

وی با بیان اینکه آلودگی هوا صرفا به تردد خودروها و موتورسیکلت ها بستگی ندارد، اظهار داشت: بنابراین نباید با کاهش این ترددها شاهد کاهش آلودگی هوا باشیم. اینکه ما علت آلودگی هوا را در تردد خودروها بدانیم، اشتباه است.

نائب رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: در روزهای اخیر به دلیل شیوع کرونا در تهران، تردد خودروها و موتورسیکلت ها به یک پنجم رسیده اما متاسفانه آلودگی هوا همچنان ادامه دارد.

دکتر قربانی گفت: یک مولفه بسیار مهم در تصمیم گیریها برای کاهش آلودگی هوای تهران این است که نباید صرفا به تردد خودروها و موتورسیکلت ها تمرکز کنیم.

وی تاکید کرد: برای آلودگی هوای تهران باید دیگر آلاینده ها را هم دید. مثلا به صنعت، ساخت و سازها و رعایت نکردن تراکم ها در ساخت و سازها و … هم توجه داشت.

نائب رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی سلامت مردم را یک بحث حاکمیتی دانست و اظهار داشت: باید یک تصمیم گیری کلان داشته باشیم . باید چاره اندیشید و امروز چاره کاهش آلودگی هوای تهران هما اجرای قانون هوای پاک است.

به گفته قربانی، قانون برای همه لازم اجراست و آلودگی هوای تهران در صورتی کاهش می یابد که همه دستگاهها قانون را رعایت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *