اولویت‌ بندی طرح‌های حل مشکل آب اصفهان نیازمند اجماع است

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد نورصالحی، روز یکشنبه در شصت و چهارمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان با اشاره به سخنان روز گذشته رهبر معظم انقلاب در باره ضرورت حل مساله آب استان افزود: در این پیوند جلساتی برگزار و اقدامات خوبی انجام شده است.

وی با بیان دغدغه اعضای شورای شهر اصفهان برای حل این چالش اظهار امیدواری کرد که با اجرای طرح‌ها و اقدامات جاری، مشکل اصلی این دیار حل و فصل شود.

نورصالحی به دیدار روز گذشته اقشار مختلف مردم اصفهان با رهبر معظم انقلاب اشاره و تصریح کرد: آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، در ابتدای این دیدار مهمترین و اساسی‌ترین مشکل مردم اصفهان را آب معرفی و بر ضرورت حل آن تاکید کرد.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: رهبر معظم انقلاب نیز در این جلسه بیان کردند که مساله آب اصفهان جدی است و دولت کنونی نیز در حال برنامه‌ریزی و انجام اقداماتی است که ولو در بلندمدت، به نتیجه خواهد رسید.

وی در باره سالروز حماسه ۲۵ آبان و روز اصفهان نیز اظهار داشت: مردم و نهادهای گوناگون بویژه مجموعه شهرداری اصفهان برنامه‌های متعددی در این زمینه برگزار کردند تا این روز بخوبی گرامی داشته شود.

به گزارش ایرنا، زاینده‌رود که نقشی اصلی و مؤثری در پایداری محیط‌ زیست، تأمین آب آشامیدنی، رونق کشاورزی و اقتصاد منطقه مرکزی و هستی تالاب گاوخونی داشته، در دهه‌های اخیر بدلیل برداشت‌ غیرقانونی در بالادست، انتقال آب به حوضه دیگر، تراکم جمعیت و تا حدودی کاهش نسبی بارندگی‌ها، به یک رودخانه با جریان دوره‌ای، تبدیل و در پایین‌ دست در فصول گرم بویژه تابستان با خشکی مواجه شده است. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *