مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری برای بارش‌های پیش‌رو اعلام آمادگی کرد

معاون توسعه، پیش‌بینی و مخاطرات طبیعی هواشناسی چهارمحال و بختیاری امروز (چهارشنبه) در گفت‌وگو با ایرنا گفت: اُستان از عصر روز جمعه تحت تاثیر موج بارشی دیگری قرار خواهد گرفت که به تناوب تا اواخر هفته آینده سبب ناپایداری و بارش باران خواهد شد.

معصومه نوروزی افزود:روزهای چهارشنبه و پنجشنبه شاهد جوی پایدار خواهیم بود و پدیده جوی خاصی در این ۲ روز در سطح چهارمحال و بختیاری نخواهیم داشت و کشاورزان از این فرصت برای برداشت باقیمانده محصولاتی مانند سیب‌زمینی،چغندرقند و برنج استفاده کنند و با توجه به کاهش دما و بارندگی از اواخر هفته، آن‌ها را به اماکن مسقف انتقال دهند.

بارش‌های هفته آینده نخستین بارش موثر پاییز امسال است

معاون توسعه، پیش‌بینی و مخاطرات طبیعی هواشناسی چهارمحال و بختیاری یاد آور شد: بارش‌های موثر آبان امسال در هفته آینده خواهد بود و بارش‌های هفته آینده، اولین بارش موثر پاییز امسال است و کشاورزان برای آماده‌سازی زمین و کشت دیم غلات با توجه به رخداد بارش پیش‌رو اقدام کنند.

نوروزی ادامه داد:بیشترین میزان بارش‌های اُستان در ۲۴ ساعت گذشته مربوط به شهرستان کیار و ایستگاه شلمزار بود که حدود پنج میلیمتر بارش در این ایستگاه ثبت شد و در سایر نقاط استان نیز میزان بارش‌ها بین یک تا پنج میلیمتر، ثبت شد.

نوروزی اظهار داشت: در ۲ روز آینده با توجه به قطع بارش‌ها، دما در سراسر استان که در ۲۴ ساعت گذشته به دلیل بارندگی افزایش یافته‌ بود که روند کاهشی خواهد داشت و در ۲۴ ساعت گذشته بن با سه درجه سانتیگراد، خنک‌ترین نقطه اُستان و لردگان با بیشینه ۲۰ درجه سلسیوس گرمترین ایستگاه‌ استان بود.

وی اضافه کرد: شبانه‌روز گذشته کمینه دمای شهرکرد چهار درجه سانتیگراد بود و پیش‌بینی می شود کمینه دمای شهرکرد امشب به حدود ۲ درجه سانتیگراد برسد و رطوبت هوا در سطح شهر شهرکرد و فرودگاه این شهر به ۹۶ درصد رسید.

مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری برای بارش‌های پیش‌رو اعلام آمادگی کرد

مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری برای بارش‌های پیش‌رو اعلام آمادگی کرد

مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری آماده مواجه با بارش‌های پیش رو است

در همین حال، مدیرکل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری از آمادگی دستگاه‌های امدادی اُستان برای مواجهه با بارندگی های پیش‌رو خبر داد و گفت: جلسات ستاد مدیریت بحران با حضور استاندار برگزار شد و آمادگی نسبی برای بارش‌ها وجود دارد و هماهنگی های لازم بین دستگاه‌ها در این زمینه انجام شده است.

خسرو کیانی تاکید کرد: با توجه به ورود سامانه بارشی جدید از روز جمعه، اطلاع‌رسانی‌های مربوط به آن انجام شده و اخطاریه‌ها و اطلایه‌های مربوطه صادر شد و عملکرد دستگاه‌ها به‌صورت شبانه‌روزی توسط ستاد مدیریت بحران رصد می‌شود.

وی ادامه داد:تقسیم و توزیع ماشین‌آلات و امکانات امدادی و انبار تجهیزات مورد نیاز در راهدارخانه‌ها، مراکز امداد جاده‌ای و پایگاه‌های اورژانس با توجه به توان و ظرفیت انجام شده است و طرح زمستانه از که ۱۵ آبان در سطح استان آغاز شده است، توسط دستگاه‌ها و فرمانداری‌های اُستان پیگیری می‌شود.

مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری برای بارش‌های پیش‌رو اعلام آمادگی کرد

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری  سرچشمه رودخانه‌های زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، اُستان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی ایران را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

چهارمحال و بختیاری از سال ۱۳۸۶ درگیر خشکسالی است و این موضوع پیامدهای ناگواری بر منابع آب، محیط‌زیست و فعالیت‌های اقتصادی این استان به‌ویژه در بخش کشاورزی داشته است و پیش‌بینی می‌شود بارش‌های پاییز امسال کمتر از میانگین ده ساله فصل پاییز در استان باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *