نیروهای هلال احمر برای شرایط بحرانی دوره‌های تخصصی می‌بینند

وحید شعبانی سه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حوزه امداد و نجات با توجه به نزدیک شدن به فصل بارندگی ها آمادگی امدادی خود را از نظر خودرویی، لجستیک و ساماندهی تیم های امدادی و تخصص و به روز رسانی تجهیزات و پایگاه های بین جاده ای برای مدیریت حوادث در دستور کار قرار دادیم تا برای چند ماه آینده جمعیتی کاملا چابک و پاسخگو داشته باشیم.

وی افزود: دوره‌های توان افزایی را در حوزه های آموزشی برای امدادگران برنامه ریزی کردیم که اکنون در حال برگزاری در چند شهرستان استان هستند.

شعبانی بیان کرد: تلاش ما این است در حوزه امداد آمادگی کامل برای پاسخگویی به حوادث را داشته باشیم ضمن اینکه در حادثه روز گذشته کیانپارس بلافاصله تیم‌های امدادی در صحنه حاضر شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان بیان داشت: با توجه به اینکه ماموریت‌ها در اولویت هلال نیست ولی مجموعه امداد هلال احمر با تمام تجهیزات آماده خدمات رسانی به مردم است.

وی افزود: تلاش بر این است در حوزه جوانان نیز با افزایش مداخله گری و توانمندسازی، نیروها را برای مواجهه با مخاطرات درحوزه های اجتماعی آماده کنیم و نیروها برای ورود به عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی و افزایش نقش مداخله گری آماده باشند ‌.

شعبانی با اشاره به اینکه ده ها هزار نفر عضو رسمی و داوطلب هلال احمر هستند، اظهارداشت: در تلاش هستیم فرهنگ هلال احمری را در استان توسعه دهیم زیرا اعتقاد داریم هر هموطن که دلش برای همنوع می تپد هلال احمری است.

وی درخصوص امکانات و تجهیزات هلال احمر استان خوزستان نیز گفت: طی چند ماه اخیر عمده ناوگان و تجهیزات را به روز رسانی کردیم و ناوگان خودرویی، لجستیک، امکانات و تجهیزات را افزایش دادیم و تلاش کردیم به استانداردها نزدیک کنیم تا در حوادث دشوار پاسخگو باشیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان افزود: طی حوادث ۶ ماه نخست امسال مانند حادثه متروپل نیز تجهیزات نشان داد آمادگی هلال احمر در حد مطلوب است.

به گزارش ایرنا نخستین اردوی آموزشی فرماندهان و سرگروه های طرح ملی یاوران آسیب ستیز با همکاری هلال احمر و کمیته امداد امام خمینی(ره) عصر سه شنبه با حضور مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان در سالن شیخ انصاری دانشگاه آزاد دزفول به کار خود پایان داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *