هواشناسی اصفهان نسبت به احتمال خسارت به بخش کشاورزی و زیرساخت‌های شهری هشدار داد

به گزارش ایرنا  هواشناسی استان اصفهان امروز یکشنبه در باره وزش باد به نسبت شدید تا شدید، احتمال وقوع تند باد لحظه ای، خیزش گرد و خاک موقتی با کاهش دید از روز دوشنبه تا روز پنجشنبه هفته جاری در استان “هشدار زرد” صادر کرد.

هواشناسی اصفهان با صدور اطلاعیه‌ای از  افزایش گرادیان فشاری و وزش باد به نسبت شدید تا شدید، احتمال وقوع تند باد لحظه ای، خیزش گرد و خاک موقتی با کاهش دید از روز  دوشنبه تا روز پنجشنبه هفته جاری در بیشتر مناطق استان خبر داد.

این وضعیت برای روز دوشنبه در مناطق غربی استان، روز سه شنبه در بیشتر مناطق استان و با شدت بیشتر در نیمه شمالی استان، برای روز چهارشنبه در غرب و جنوب استان و روز پنجشنبه در جنوب استان فعال خواهد بود.

همچنین به شهروندان توصیه شده است از ترد، پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و تابلوهای تبلیغاتی خودداری کنند و احتیاط لازم را در هنگام عبور از کنار ساختمان‌های نیمه کاره داشته باشند و نسبت به توقف فعالیت ها در فضای باز، مدیریت تردد در جاده ها اقدام کنند.

این اداره کل همچنین در اطلاعیه دیگری از فعالیت سامانه بارشی و رگبار باران، رعدوبرق، احتمال تگرگ، در ارتفاعات احتمال بارش برف ، کاهش دما،  وزش باد شدید موقتی از روز سه شنبه تا روز پنجشنبه در  بیشتر مناطق استان خبر داد.

این سامانه بارشی برای روز سه شنبه در مناطق غرب و شمال استان فعال خواهد بود و برای روز چهارشنبه در مناطق غرب، جنوب، شمال و مرکز فعالیت خواهد داشت و روز پنجشنبه در مناطق جنوب، مرکز و شرق فعال خواهد بود.

بر اساس این گزارش، احتمال لغزندگی جاده، اختلال در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، ایجاد روان آب در مسیل‌ها و مناطق مستعد، خسارت به صنعت کشاورزی وجود دارد.

در این اطلاعیه ضمن تاکید بر ضرورت آمادگی دستگاه‌های امدادی به شهروندان توصیه شده است احتیاط لازم در سفرهای برون شهری، فعالیت کوه‌نوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو را داشته باشند، و نسبت به تسریع در کاشت محصولات پاییزه و تعجیل در برداشت محصولات آماده نیز اقدام کنند همچنین از تردد و اسکان درحاشیه مسیل‌ها پرهیز کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *