پیش‌بینی هوشمندانه اصل اساسی در مدیریت بحران است

به گزارش ایرنا، «بهنام نظری» روز چهارشنبه در نشست شورای اطلاع رسانی استان مرکزی، افزود: رویکرد پیشگیرانه و حفظ آمادگی کامل دستگاه‌های متولی در مدیریت بحران امری ضروری است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد. 

وی ادامه داد: با توجه به احتمال شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان نیاز است ضمن اطلاع‌رسانی دقیق از سوی دستگاه‌های متولی و رسانه‌ها چند برنامه ویژه در راستای مدیریت شرایط برنامه‌ریزی شود.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی استانداری مرکزی تاکید کرد: باید لیست مرغداری‌های اطراف تالاب میقان تهیه و برای دهیاران روستاهای همجوار تالاب نیز نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی برنامه‌ریزی شود تا با کمترین خسارت بتوانیم این بیماری را مدیریت کنیم. 

نظری اظهار داشت:در راستای برقراری امنیت در حوزه سلامت باید حادثه محور باشیم و ضمن آمادگی لازم باید تجهیزات فنی مورد را نیز تامین کنیم.

وی ضمن تاکید بر اینکه اطلاع رسانی و تهیه اخبار در خصوص بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان از سوی یک منبع و مرجع مشخص انجام شود، گفت: با توجه به شیوع این بیماری نیاز است تمام مسیرها به محل تالاب میقان مسدود شود و خرید خودروی تالاب رو، متناسب با شرایط اقلیمی استان برای سال آتی در دستور کار ویژه قرار گیرد، چرا که زیبنده استان صنعت ساز کشور نیست که فاقد این خودرو در مواقع بحرانی باشد.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی استان مرکزی با اشاره به شیوع بالای بیماری آنفولانزای در نقاط مختلف استان نیز گفت: چنانچه وضعیت این بیماری در استان نگران‌کننده باشد باید تدابیر ویژه‌ای در خصوص فعالیت مدارس اندیشیده شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی در خصوص برگزاری برنامه‌های هفته فرهنگی اراک (۲۸ مهر تا چهارم آبان) نیز گفت: برنامه‌های متنوعی از سوی شهرداری اراک در این هفته تدارک شده اما معرفی ظرفیت‌های فرهنگی، صنایع دستی، گردشگری و صنعتی این شهر باید سرفصل برنامه‌ها باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *