هواشناسی همدان نسبت به کاهش دمای هوا در استان هشدار داد

محمدحسن باقری‌شکیب روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه های پیش‌یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت آینده، صاف تا قسمتی ابری، همراه با وزش باد پیش بینی می شود.

وی با اشاره به اینکه بعد از ظهر امروز میزان ابرها در آسمان استان افزایش می‌یابد، اظهار داشت: بر اساس بررسی نقشه های پیش یابی بلند مدت، تا ۲ هفته آینده خبری از بارش باران نیست.

باقری شکیب گفت: دمای کمینه هوا تا روز چهارشنبه در برخی از نقاط استان به یک درجه سانتیگراد بالای صفر کاهش می یابد که ممکن است موجب آسیب و سرمازدگی محصولات کشاورزی شود.

وی به کشاورزان توصیه می‌شود در این مدت تدابیر لازم را برای جلوگیری از سرمازدگی محصولات خود بیاندیشند.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته نهاوند و اسدآباد با ۲۸ درجه سانتیگراد بالای صفر و قهاوند با سه درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب گرمترین و خنک‌ترین دمای هوای استان را داشتند.

وی ادامه داد: بیشینه و کمینه دمای هوای شهر همدان نیز در ۲۴ ساعت گذشته به ترتیب ۲۷ و هفت درجه سانتیگراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *