مانور آمادگی در برابر زلزله در ۱۷ خانه‌ هلال زنجان برگزار شد

به گزارش ایرنا، سید قاسم موسوی روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری مانور زلزله خانه هلال راشا کاسپین افرود: ایران یکی از حادثه خیزترین کشورهای جهان به شمار می رود که سالانه حوادث و سوانح در مناطق مختلف کشور روی می دهد که خسارت های جانی و مالی فراوانی را بوجود می آورد.
وی یادآورشد: این مهم موجب نگرانی و تشویش در سطح جامعه شده و امنیت روانی را دچار تزلزل می کند به همین منظور همزمان با سالروز کاهش اثرات و بلایای طبیعی، با برگزاری مانور آمادگی در برابر زلزله تلاش می کنیم تا گامی در جهت افزایش آمادگی و پیشگیری از خسارت های جانی و مالی برداریم.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: برگزاری مانور آمادگی در برابر زلزله در ۱۷ خانه هلال این استان به منظور افزایش تاب آوری و ارتقای دانش و مهارت اعضای خانه های هلال جهت پیشگیری و کاهش خسارت های ناشی از زلزله است. 
موسوی اظهارداشت: از این ۱۷ خانه هلالی که همزمان با سراسر کشور مانور در آن برگزار شد، ۱۰ مورد روستایی و هفت مورد نیز در شهری بود.
وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر استان زنجان تلاش گسترده ای در آموزش همگانی که رسالت اصلی هلال احمر است، انجام می دهد.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: با استفاده از ظرفیت خانه های هلال، دانش آموزان مدارس و مراکز آموزشی، کارکنان دستگاه ها و نهادهای اجرایی این استان آموزش های مورد نیاز در همه سطوح پایه و تخصصی را ارائه می دهیم.
موسوی یادآوری کرد: علاقه مندان به دریافت این آموزش ها می توانند با مراجعه به خانه های هلال و شعب هلال احمر در سطح شهرستان ها از این آموزش ها به صورت رایگان بهره مند شوند.
گفتنی است، امروز همزمان با سراسر کشور به مناسبت روز جهانی کاهش اثرات و بلایای طبیعی با هدف آشنایی مردم با آمادگی، تمرین پناه گیری و خروج اضطراری در خانه های هلال استان و کارخانه راشا کاسپین ایرانیان با حضور مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان، مدیر کل مدیریت بحران استانداری زنجان، مدیر عامل کارخانه راشا کاسپین ایرانیان، مسئولان مدیریت بحران فرمانداری زنجان و با حضور فعال کارکنان این کارخانه، اعضای جوانان، امدادگران و داوطلبان هلال احمر برگزار و چادرهای اسکان اضطراری نیز برپا شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *