گرماب با یک درجه بالای صفر سردترین ایستگاه هواشناسی زنجان ثبت شد

حسین سلطانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا وضعیت جوی امروز این استان را آسمانی صاف بیان کرد و افزود: این وضعیت پایدار جوی طی تا روز پنجشنبه هفته جاری نیز ادامه دارد.
وی اضافه کرد: بر این اساس روز جمعه احتمال بارش‌های خفیف و محلی در ساعات بعدازظهر وجود خواهد داشت که انتظار می رود روز شنبه هفته آینده شاهد وزش باد به نسبت شدید و غبار آلودگی هوا باشیم.
این کارشناس ادامه داد: دمای هوا نیز که از روز گذشته با کاهش همراه شده است تاپایان هفته نیز هوای به نسبت سرد در سطح استان حاکم خواهد بود. 
سلطانی تاکید کرد: با توجه به کاهش دما، احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی باید تمهیدات لازم از سوی کشاورزان نیز اتخاذ شود و این مهم مورد توجه جدی قرار گیرد.
وی گرمترین ایستگاه‌های هواشناسی این استان طی ۲۴ ساعت گذشته  گیلوان با ۳۰ درجه سانتیگراد اعلام کرد و گفت: دمای کمینه و بیشینه شهر زنجان طی مدت یاد شده هم به ترتیب ۲ و ۲۵ درجه سانتیگراد بالای صفر بوده است.
استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *