افزایش آلودگی هوا در پایتخت و شهرهای صنعتی‌ تا ۱۶ اسفند/هوا گرم‌تر می‌شود

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: امروز و فردا در اغلب مناطق کشور جوی آرام داریم و دما نیز افزایش می‌یابد که به دلیل آرام بودن جو، در شهرهای صنعتی و پرجمعیت غلظت آلاینده‌های جوی خواهیم داشت.

افزایش آلودگی هوا در پایتخت و شهرهای صنعتی‌ تا 16 اسفند/هوا گرم‌تر می‌شود

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،‌ در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز و فردا در اغلب مناطق کشور جوی آرام داریم و دما نیز افزایش می‌یابد که به دلیل آرام بودن جو، در شهرهای صنعتی و پرجمعیت غلظت آلاینده‌های جوی خواهیم داشت. 

وی افزود:‌ از اواخر وقت روز جمعه ۱۶ اسفند و روز شنبه ۱۷ اسفند، با ورود سامانه بارشی جدید به کشور در برخی نقاط غربی کشور، شمال‌غرب، جنوب‌غرب، استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش باران و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود که در ارتفاعات این مناطق بارش برف نیز خواهیم داشت؛ طی همین مدت در استان‌های واقع در البرز مرکزی، بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. 

ضیائیان گفت: روز یکشنبه ۱۸ اسفند شاهد رگبار باران،‌ رعد و برق و وزش باد شدید موقت در استان‌های واقع در زاگرس مرکزی و جنوبی، شرق و  جنوب‌شرق کشور خواهیم بود و روز دوشنبه این سامانه از کشور خارج  می‌شود. 

وی بیان کرد: روز شنبه ۱۷ اسفند وزش باد شدید و گرد و خاک در استانهای خوزستان و ایلام خواهم داشت. 

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی تهران گفت: آسمان پایتخت فردا کمی ابری همراه با غبار محلی پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۱۸ و ۸ درجه خواهد بود. 

وی اضافه کرد: فردا بندرعباس با بیشینه دمای ۲۷ درجه و اهواز با بیشینه دمای ۲۹ درجه بالای صفر گرمترین مراکز استان و شهر کرد با دمای ۳ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود. 

وی همچنین بیان کرد: روز شنبه ۱۷ اسفند به علت وزش باد شدید موقت در دریای خزر، ارتفاع موج تا یک‌ونیم متر پیش‌بینی و توصیه می‌شود از تردد شناورهای کوچک و تفریحی جلوگیری شود و فعالیت شیلات و عملیات‌های دریایی به ویژه صنایع فراساحل موقتاً متوقف شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *