خشکی خلیج گرگان زندگی مردم گلستان را تحت تاثیر قرار می‌دهد

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی‌محمد زنگانه سه‌شنبه شب در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران اظهار داشت: با توجه به مباحث کاربردی در افق ۱۴۰۴ باید درآمد ناخالص استان به ۲۲۴۰ هزار میلیارد ریال برسد که متاسفانه اکنون سرانه تولید در گلستان نصف میانگین کشوری است.

وی بیان کرد: با توجه به تغییراتی که در راس مدیریت برخی دستگاه‌های اجرایی دیگر در استان انجام شده، نیروهای متخصص و مساعد که برای حضور آنان برنامه‌ریزی شده در کنار هم چشم‌انداز توسعه استان را محقق خواهند کرد.

زنگانه خاطرنشان کرد: احیای تالاب گمیشان و خلیج گرگان چهار هزار میلیارد ریال مصوبه ستاد ملی تالاب‌ها را داشته که انتظار داریم تمام این اعتبارات مصوب شده، تحقق یابد.

وی تاکید کرد: اگر این خلیج خشک شود، مساحت سه هزار هکتار خشک شده به ۴۰ هزار هکتار خواهد رسید که سلامت و همه ابعاد زندگی مردمان این استان و حتی استان‌های همجوار تحت تاثیر این اتفاق قرار خواهد گرفت.

استاندار گلستان گفت: مشکل موجود این است که تعریف قاطع و جدایی از تالاب و خلیج نداریم و تالاب میانکاله که مربوط به حوزه استحفاظی گلستان است بسیاری از مسائل و ابعاد اقتصادی و اجتماعی ساکنان مناطق ساحلی این استان را تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد.

زنگانه ادامه داد: باید در موضوع ارتفاعی تالاب و خلیج تجدیدنظر شود، زیرا با توجه به حقوقی که برای خلیج گرگان در نظر گرفته شده، طرح تالاب میانکاله گردشگری ما را نابود می‌کند.

وی تصریح کرد: لایروبی و نجات بخشی خلیج گرگان باید منجر به توسعه طرح‌های گردشگری شود و طرح گردشگری جزیره آشوراده با ۲۲ هکتار در داخل جزیره و ۱۳۸ هکتار در سایت پشتیبان بندرترکمن آماده شده، که باید از آن بهره‌مند شویم.

استاندار گلستان گفت: برای حیات بخشیدن به خلیج گرگان ۱۶ اقدام در ستاد ملی تالاب های کشور ترسیم و تصویب شده، اما بعضی افراد کارهایی می‌کنند که نمی‌دانند از این کارها چه می‌خواهند.

زنگانه افزود: انتظار داریم مابه‌التفاوت دو هزار و ۸۶۰ میلیارد مصوب که هزار میلیارد ریال آن تخصیص داده شده، باید به موقع محقق شود، زیرا عدم تحقق این مبلغ کار لایروبی را متوقف می‌کند.

وی یادآور شد: اگر خلیج خشک شود، مساحت سه هزار هکتار خشک شده به ۴۰ هزار هکتار خواهد رسید که سلامت و همه ابعاد زندگی مردمان این استان و حتی استان‌های همجوار تحت تاثیر این اتفاق قرار خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *