تعطیلی خراسان رضوی، بانک‌های فاروج را شلوغ کرد

تعطیلی خراسان رضوی، بانک‌های فاروج را شلوغ کرد

بجنورد- ایرنا- نخستین مراجعان امروز شعب بانکی فاروج، مشتریانی از مشهد و خراسان رضوی بودند که به دلیل تعطیلی آن استان، به بانکهای این شهرستان خراسان شمالی را شلوغ و پرازدحام کردند.

استانداری خراسان رضوی، برای کنترل و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، ادارات و بانک های این استان در روز پنجشنبه _امروز _ و شنبه آینده، را تعطیل اعلام کرد که همین امر موجب شد انبوه مشتریان بانکی این استان، بر شانه بانک های فاروج، به عنوان نزدیک ترین شهرستان به استان همسایه آوار شوند.

یکی از مدیران بانک های فاروج گفت: به محض باز شدن در بانک ۵ مشتری همزمان وارد شدند که همگی از مشهد برای انجام کار بانکی به فاروج آمده بودند و علیرغم نقص در اسناد هویتی، مصر به انجام کارشان بودند که توجیه آنان وقت زیادی از همکاران گرفت و در روند خدمات دهی بانک مشکلاتی ایجاد کرد.

فرماندار فاروج نیز با بیان اینکه اوج فعالیت و شلوغی بانکها مربوط به اسفندماه است گفت: از سویی این ازدحام با اضافه شدن مشتریان بانکی از استان مجاور موجب شلوغی بیشتر شعب بانکی شده و بر دامنه مشکلات می افزاید.

مسعود صادق تیتکانلو با تاکید بر تکریم ارباب رجوع، در کنار فعالیت پیشگیرانه برای مقابله با شیوع کرونا گفت: امروز نامه ای به مراجع استانی ارسال شد که امیدواریم به زودی تصمیمات جدی در این خصوص گرفته شود.

وی با تاکید بر اینکه سفید بودن وضعیت شهرستان فاروج، نباید به بی توجهی به مسائل پیشگیرانه بینجامد، افزود: از مدیران بانکی خواسته شده به تناسب موقعیت فیزیکی شعبه، نسبت به ایجاد فاصله بین کارکنان و مشتریان، ضدعفونی مکرر فضای شعبه، نصب بنرهای هشدار دهنده و آگاهی بخش و تهویه هوا اقدام کنند.

فاصله شهر فاروج (در خراسان شمالی) با قوچان، به عنوان نزدیک ترین شهرستان خراسان رضوی، ۳۰ و با مشهد، مرکز این استان ۱۵۰ کیلومتر است.

به دلیل قرمز اعلام شدن وضعیت شهر مشهد در خصوص شیوع بیماری کرونا، پنجشنبه ۱۵ و شنبه ۱۷ اسفند،  همه ادارات دولتی و بانک های خراسان رضوی تعطیل شده اند.

شهرستان ۵۰ هزار نفری فاروج در ۹۰ کیلومتری شرق بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی واقع است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *