استاندار البرز خواستار تدوین سندی جامع از نقاط حادثه خیز شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجتبی عبداللهی شنبه شب در نشست شورای پدافند غیرعامل استان البرز افزود: بسیاری از حوادث طبیعی به واسطه دخالت انسان در طبیعت رخ می‌دهد که ساخت و ساز غیر مجاز در حریم و بستر رودخانه ها، دامنه کوه ها و از بین بردن پوشش گیاهی از جمله آنها است.

وی گفت: با جدیت از ساخت و سازهای غیر مجاز جلوگیری می کنیم تا بیش از این به طبیعت آسیب وارد نشود و از سوی دیگر توسعه فضای سبز استان می تواند از عواملی همچون بروز سیل، گرد و غبار جلوگیری کند.

عبداللهی بیان داشت: همچنین مدیریت بحران و شورای پدافند غیرعامل استان البرز، علاوه بر پیشگیری باید درصدد پیش بینی حوادث طبیعی و غیرطبیعی باشند.

وی افزود: باید با راه اندازی درگاهی جامع، امکانات و تجهیزات تمام دستگاه ها و ادارات استان البرز احصا شود تا در مواقع بحران مورد بهره برداری قرار گیرد.

استاندار البرز گفت: شناسایی بناها و ساختمان هایی که احتمال بروز حوادث در آنها وجود دارد و همچنین اتخاذ تدابیر لازم جهت پیشگیری نیز ضروری است.

وی یاد آورشد: عموم مردم و مسوولان استان البرز باید برای مواجهه و مدیریت بحران، آموزش های روز دنیا را ببینند چراکه نحو مدیریت و برخورد با بحران ها و حوادث، نقشی اساسی در کاهش خسارت جانی و مالی دارد.

۲۸ حادثه طبیعی استان البرز را تهدید می کند که در بین این حوادث سیل، زلزله، رانش زمین، بهمن، ریزش کوه، فرونشست زمین و آلودگی هوا بیشترین فراوانی را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *