۳۰۰ هزار میلیارد ریال برای طرحهای آبخیزداری در کشور درخواست شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدحسن نامی شامگاه چهارشنبه در نشست بررسی آخرین اقدامات انجام شده در خصوص زمین‌لرزه و جاری شدن سیل اخیر چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: ایران در سه بخش بحران شامل پیشگیری، آمادگی و پاسخ و بازسازی و بازتوانی دارای استعداد و توان مطلوبی است.

وی آبخیزداری در بالادست و آب‌خوان‌داری در میان‌دست را ضروری دانست و افزود: ساخت سدهای زیرزمینی ضروری و هزینه‌ها و خسارت‌های  آن به مراتب کمتر ار سدهای روباز است.

نامی تصریح کرد: از مجموع ۳۰۹ دشت‌ کشور ۲۰۹ دشت بیش از ۱۸ سانتیمتر نشست داشته و این مهم توجه به آبخیزداری را ضروری کرده است.

وی انجام فعالیت‌های فرهنگی حوزه مدیریت بحران به‌ویژه در فضای مجازی را ضروری دانست و یادآور شد: در حادثه سیل اخیر ۸۲ نفر جان باختند  که این آمار، در بارش‌های آرام‌تر با حجم کمتر دو ماه قبل کشورهای غربی مانند آلمان چند برابر بود.

معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران اظهار داشت: مدیریت‌های انجام شده در زمان بحران سیل اخیر سیلاب و همین نوع مدیریت باعث به حداقل رسیدن تلفات شد.

نامی رعایت آمایش سرزمینی در اجرای طرح جهش مسکن را ضروری دانست و گفت: رعایت تعادل در تمامی بخش‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و هنری به تسریع در روند توسعه و جلوگیری از مهاجرت‌های بی‌رویه تاثیرگذار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *