۴۰ روستای قوچان با تانکر آبرسانی می‌شوند

به گزارش ایرنا، جواد سعادتی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: کاهش بارش‌ها و ادامه پدیده خشکسالی بر وضعیت سفره‌های آبی زیرزمینی، به عنوان اصلی ترین منبع تامین آب شرب قوچان تاثیر منفی داشته است و علاوه بر آن فعالیت چاه های غیرمجاز کشاورزی نیز منجر به کاهش آبدهی چاه‌ها و تشدید کمبود آب در روستاها شده است.

وی خاطرنشان کرد: با یکپارچه سازی شرکت های آبفای شهری و روستایی از سال ۹۹ حدود ۲۷۶ میلیارد ریال اعتبار صرف تامین و توزیع آب در روستاهای این شهرستان شده است.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان قوچان اضافه کرد: این مبلغ برای حفر و لایروبی چاه، اجرای خط انتقال، اتصال به چاه شهری، تعویض شبکه فرسوده و خرید آب کشاورزی و تهیه دستگاه کلرزن در ۲ سال گذشته در ۳۰ روستا و هشت مجتمع با جمعیت ۴۳ هزار و ۳۷۷ نفر هزینه شده است.

سعادتی ادامه داد: این شرکت به ۶۶ هزار مشترک روستایی و شهری قوچان خدمت رسانی می کند و از ۲۳۰ روستای این شهرستان، هنوز ۵۴ روستا زیر پوشش این شرکت نیستند و ۵۳ روستا هم فاقد سکنه هستند.

وی افزود: آب شرب مشترکان شهر قوچان از ۲۷ حلقه چاه و قنات و نیز سد تبارک و آب مناطق روستایی نیز از طریق ۷۸ حلقه چاه و ۲۴ چشمه تامین می شود.

شهرستان ۱۸۰ هزار نفری قوچان در ۱۳۷ کیلومتری شمال غربی مشهد قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *