خشکسالی، ماهیان سد گاوازنگ زنجان را تلف کرد

 پرویز رستمی روز سه شنبه در گفت و با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه طی روزهای گذشته تعداد زیادی از ماهی‌های سد گاوازنگ زنجان تلف شدند افزود: با همکاری بین بخشی کار پاکسازی این سد نیز  انجام شد و مشکلی در این ارتباط وجود ندارد. 

وی با تاکید بر اینکه سازمان همیاری شهرداری‌های استان به عنوان متولی منطقه تفریحی گاوازنگ در حفظ و نگهداری ماهی‌های سد باید بیش از گذشته به این امر توجه می کرد، اظهار داشت: با همکاری سازمان همیاری شهرداری‌های استان اقدامات مناسبی برای پاکسازی و جمع‌آوری ماهی‌های تلف شده انجام شد.

این مسوول با اشاره به اهمیت جمع‌آوری ماهی‌های تلف شده به لحاظ آراستگی ظاهری محیط ادامه داد: بی توجهی به این امر و باقی ماندن ماهی‌های تلف شده در کف این سد، تبعات زیادی به دنبال خواهد داشت.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان تصریح کرد: ماهی‌های این سد ۲ نوع بودند که تعدادی در سال ۸۲ همچنین تعدادی دیگر سال ۸۳ در این سد رهاسازی شده بودند.

وی با بیان اینکه در آن سال برای پرورش ماهی در این محیط از سوی محیط‌زیست مجوزی صادر نشده بود، اظهار داشت: در زمان حاضر هر واحدی تمایل و برنامه‌ای برای پرورش ماهی در سدها و بندها داشته باشد، باید مبتنی بر نظام نامه آبزی پروری از سه ارگان شیلات، آب منطقه ای و محیط زیست مجوزهای لازم را دریافت کند.

رستمی با اشاره به اینکه در زمان حاضر سد گاوازانگ وضعیت لجنی پیدا کرده است که باید انتقال آب به این سد انجام گیرد، افزود: انتقال ماهیان نیز باید با اکوسیستم زیست این ماهیان منطبق باشد.

به گفته این مسوول، ۲ راهکار بیشتر برای این موضوع وجود ندارد و آن اینکه سد از ماهی‌های تلف شده پاک‌سازی و ماهی‌های زنده به استخر دیگری انتقال داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *