نبود ایستگاه هواشناسی در بخش کدکن شهرستان تربت حیدریه

نبود ایستگاه هواشناسی در کدکن تربت حیدریه مشکلاتی را برای مردم این بخش ایجاد کرده است.

نبود ایستگاه هواشناسی در بخش کدکن شهرستان تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، رئیس شورای شهر کدکن گفت: با وجود پیگیری های مستمر برای تاسیس ایستگاه هواشناسی در شهر کدکن تاکنون اعتباری برای اجرای این طرح که از ضروری‌ترین نیازهای منطقه  به شمار می رود اختصاص نیافته و این امر مردم بخش کدکن شهرستان تربت حیدریه، به خصوص کشاورزان را ناراضی کرده است.

خسروی افزود: ۸۵درصد مردم این شهر با آب و هوای کوهستانی به حرفه کشاورزی و دامداری اشتغال دارند و آگاهی از وضع آب و هوا برایشان مهم است.

وی گفت: به علت نبود مرکز هواشناسی در کدکن گزارش دمای این شهر بر اساس داده های مرکزشهرستان سنجیده می شود که با توجه به گرمتر بودن تربت حیدریه باعث شده است شهر کدکن از نظر اقلیمی جزء مناطق سردسیر قرار نگیرد و قبوض گاز ساکنان آن چند برابر دیگر مناطق باشد.

رئیس شورای شهر کدکن  گفت: در این خصوص مکاتباتی با نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و فرمانداری شهرستان انجام شده اما تاکنون بی نتیجه مانده است.

 مدیر مرکز جهاد کشاورزی بخش کدکن نیز گفت: منطقه کدکن از بخش های چهارگانه شهرستان تربت حیدریه، سرشار از باغهای  آلو و آلوچه فراوان به قطب تولید این محصولات در خراسان رضوی تبدیل شده اما بلایای طبیعی در این منطقه در سالهای اخیر خسارات جدی به محصولات کشاورزی وارد کرده است.

عباسیان افزود: دما در این منطقه به ویژه در شبها گاهی به بیش از ۲۰درجه سانتی گراد زیر صفر می رسد که باعث ایجاد مشکلاتی برای دامها و احشام می شود.

وی گفت: گاهی بارندگیها در منطقه در فصل بهار موجب وقوع سیل ویرانگر و مسدود شدن جاده ارتباطی شهر و همچنین ایجاد خسارات عمده به زمین های زعفران حاشیه رودخانه می شود  از این رو وجود ایستگاه پیش بینی هواشناسی در این منطقه می تواند در  پیشگیری از وقوع این حوادث تاثیرگذار باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *