فرماندار: زیرساخت‌های خدماتی آمل نیاز به نگاه ملی دارد

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید عباس حسینی جمعه در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده  بخش لاریجان که با حضور رییس سازمان مدیریت بحران صورت گرفت، افزود: شهرستان آمل به عنوان مهم ترین گذرگاه ورود گردشگران به استان و منطقه مواصلاتی با پایتخت همواره دارای شرح وظایف و خدماتی ملی است که با امکانات موجود همخوانی ندارد. 

وی با انتقاد نسبت به سالها بی توجهی به حوزه زیرساخت های خدماتی و امکانات حوزه مدیریت بحران بیان کرد: این شهرستان به دلیل شرایط جغرافیایی کوهستانی و قرار گیری قله دماوند، علاوه بر میزبانی میلیون ها گردشگر، هر ساله شاهد حوادث طبیعی همچون سیل است که خسارات بسیاری را به آمل تحمیل می کند. 

فرماندار شهرستان آمل گفت: سیل امسال خسارت جانی به دنبال نداشت، اما نباید انتظار داشت با وجود امکانات محدود و فرسوده در خطرات آتی امکان خسارات جانی وجود دارد.

حسینی با تاکید بر اینکه حجم بالای عقب ماندگی در بخش لاریجان شهرستان آمل وجود دارد، افزود: این منطقه با بضاعت شهری و حتی کمتر از آن، خدماتی ملی ارائه می دهد به گونه ای که جمعیت شناور منطقه به بیش از ۲۳۰ هزار نفر می رسد در حالیکه جمعیت بومی منطقه ۱۵ هزار نفر است از این رو انتظار داریم این منطقه به صورت ویژه دیده شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان همچنین به امکانات قدیمی و کمبود نیروی امدادی در برخی مناطق گردشگر پذیر در آمل اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال مساله دماوند و کشته شدن کوهنوردان مهم ترین محدودیت فقدان برخورداری از امکانات لازم بود که همین مساله در حوزه های دیگر نیز قابل لمس است.

حسینی حوادث طبیعی در این شهرستان را جنگی نابرابر در مقابل زیرساخت های ضعیف توصیف کرد و افزود: حوزه مدیریت بحران آمل نیازمند چاره اندیشی و اقدامی عملی است که باید در سطح استانی و ملی پیگیری شود.

سیل مردادماه به زیر ساخت های آب ، برق ، گاز ، راه های اصلی و روستایی ، واحد های مسکونی ، اراضی کشاورزی پنج شهرستان  مازندران از جمله آمل خسارت زیادی زده است؛ طبق اعلام فرمانداری شهرستان آمل خسارت اولیه سیل در این شهرستان افزون بر ۱۶۰ میلیارد تومان عنوان شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *