رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان: بیمارستان‌های شهر مشکل آب ندارند

درپی بروز مشکل کم آبی در شهر همدان کلیپی در فضای مجازی و رسانه های بیگانه مبنی بر قطع آب یکی از بیمارستان های شهر و بروز مشکل و توقف در خدمت رسانی به بیماران منتشر شد.

به گزارش روز پنج‌شنبه ایرنا، دکتر محمدمهدی مجذوبی رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به مطالب کذب منتشره در این کلیپ، افزود: به رغم کمبود شدید آب طی چند روز اخیر در شهر همدان، با تمهیدات اتخاذ شده ضمن تامین آب موردنیاز بیمارستان ها، هیچ مشکلی در روند ارایه خدمات درمانی به بیماران وجود ندارد.

وی تصریح کرد: با توجه به کمبود شدید آب طی چند روز اخیر در شهر همدان، تمهیداتی به منظور آبرسانی به بیمارستان ها اتخاذ شد، به گونه ای که بیمارستان های فاطمیه، سینا و فرشچیان هیچ مشکلی در این خصوص نداشتند.

دکتر مجذوبی افزود: در بیمارستان بعثت شهر همدان با محدودیت های در خصوص تامین آب مواجه بودیم که این موضوع نیز با تدابیر لازم مدیریت شد.

به گفته وی، در بیمارستان شهید بهشتی شهر همدان به دلیل موقعیت جغرافیایی ساختمان حتی در زمان پرآبی و وصل بودن آب، فشار شبکه در این محدوده کم است که به همین دلیل در خصوص تامین آب این بیمارستان نسبت به دیگر مراکز طی این روزها، مشکل وجود داشت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: بیمارستان بهشتی مرکز همودیالیز است و برای پیشگیری از خدمت رسانی به حدود ۲۰۰ بیمار دیالیزی، جراحی و همچنین خدمت رسانی به بیماران داخلی و بستری در این مرکز درمانی، محدودیت های پیش بینی و آب مورد نیاز این بیمارستان با یک برنامه مناسب، تامین و مدیریت شده است.

دکتر مجذوبی در خصوص کلیپ منتشره نیز تصریح کرد: این فیلم در زمان اعمال مدیریت منابع آبی ضبط شده و بر خلاف تصاویر و مطالب آن، عمل جراحی با موفقیت انجام و هیچ وقفه ای در خدمت به بیماران ایجاد نشده است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر به طور کامل آب مورد نیاز بیمارستان های شهر همدان به ویژه بیمارستان بهشتی به طور کامل و مطلوب تامین و تانکرهای سیار آبرسانی ویژه ای نیز برای بیمارستان ها در نظر گرفته شده است که برهمین اساس تاکنون هیچ خدمت درمانی دراین مراکز دچار وقفه ک یا تعطیلی نشده است.

به گزارش ایرنا، در پی کاهش جدی بارش ها و خشکسالی ناشی از آن، ذخیره آب سدهای استان همدان به ویژه سد اکباتان به عنوان منبع اصلی تامین آب شهر همدان بسیار کاهش یافته است.همین امر از ابتدای هفته جاری موجب بروز مشکل و تنش آبی در شهر همدان و اعمال زمان بندی قطع شبکه در شهر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *