رسیدگی به خسارات سیل در رفسنجان نیازمند مصوبات بیشتری از سفر رئیس‌جمهور است

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، حجت‌الاسلام اصغر عسکری امام جمعه رفسنجان امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر رفسنجان اظهار کرد: سفر رئیس‌جمهور به استان کرمان در هفته گذشته انجام شد و آیت‌الله رئیسی شخصا به شرق استان که محرومیت‌های زیادی دارد، سفر کرد که کار خوب و پسندیده‌ای بود که از نزدیک با مشکلات مردم آن مناطق آشنا شدند.

وی ادامه داد: شهرستان‌های رفسنجان و انار به‌دلیل سرمازدگی محصول پسته و تنش آبی شدیدی که در این دو شهرستان هست و اخیرا سیل هم بیشترین آسیب را به مردم، خانه‌ها، مغازه‌ها، جاده‌ها و باغات پسته و نیز زیرساخت‌های شهری وارد کرد، نیازمند توجه ویژه است و انتظارمان این است در مصوبات رئیس‌جمهور به رفسنجان توجه بیشتری شود.

امام جمعه رفسنجان تصریح کرد: اما در مطالعه‌ای که از مصوبات داشتم، جایگاه چندان قابل توجهی برای رفسنجان ندیدم. از استاندار درخواست دارم که مصوبات جدیدی برای رفسنجان دیده شود.

وی با گرامیداشت هفته دولت، افزود: هفته دولت فرماندار در کنار افتتاح پروژه‌ها گزارشی از مصوبات ارائه کند.مهم این است چه کارهایی برای خسارات سیل قرار است انجام شود که مردم امیدوار شوند.

عسکری خاطرنشان کرد: مردم رفسنجان مردمی نجیب و با عزت نفس هستند و خساراتی که دیدند باید کمک شود که جبران شود.

وی با اشاره به اینکه طبق قولی که داده شده آب آشامیدنی رفسنجان، زرند و کرمان از خط خلیج‌فارس قرار است اختصاص یابد، به حادثه تأسف‌بار و غم‌انگیز که در بهرمان در روز تاسوعا اتفاق افتاد اشاره و ابراز کرد: ضرورت دارد همه مسؤولان و مردم توجه کنند آمد و رفت‌ها باید ضابطه‌مند باشد و افرادی که می‌آیند مجوز ورود داشته باشند.

عسکری تصریح کرد: در همه جای دنیا حضور اتباع خارجی رسم است و وجود دارد که به‌عنوان کار، تحصیل، تجارت و سکونت و…وارد یک کشور می‌شوند. بنده قبلا هم به مسؤولان کشوری، استانی و منطقه‌ای تذکر دادم که افرادی که به کشور می‌آیند باید شناسنامه‌دار و قانونمند باشند.ضمن آنکه افرادی که غیرقانونی وارد شدند باید طرد شوند.

وی بیان کرد: چه کسانی به این اتباع جا و مکان دادند و خانه‌ها را با مبالغ سنگین در اختیارشان قرار  دادند، کار دادند و با اینها وارد معامله و تجارت شدند؟ باید خودمان جواب بدهیم و منصفانه به قضایا نگاه کنیم تقصیر خودمان را نباید گردن کسی بیندازیم.

امام جمعه رفسنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مذاکرات هسته‌ای اظهار داشت: آمریکا و اروپا دنبال منافعی هستند و یک سری منافع به دست آوردند. آمدند در دنیا شایع کردند توافق هسته‌ای نزدیک است و سودش را بردند. قیمت نفت را در دنیا تا ۳۰ دلار و در ایران تا ۲۰ دلار کاهش دادند.مسؤولان حواس‌شان جمع باشد با هوشیاری به این قضایا نگاه کنند. این‌طور نباشد که دشمن زمینه‌سازی کند و منفعت ببرد.هم مجلس هم دستگاه دیپلماسی کشور متوجه این موضوع باشند و بدون رفع تحریم‌ها و بدون تضمین قراردادی امضا نکنند. آمریکا دشمن است و باید با دید حساسیت به آمریکا نگاه کرد.

وی متذکر شد: آمریکا همان آمریکای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ است و پیچیده‌تر هم شده است.

انتهای پیام/۸۰۰۱۶/ب

 



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *