استاندار همدان: مشکل تاریخی آب شرب همدان به زودی و برای همیشه حل خواهد شد

به گزارش ایرنا، علیرضا قاسمی فرزاد روز پنج‌شنبه در بازدید از خط انتقال آب شرب همدان به تصفیه خانه شهید بهشتی، افزود: مدیران آب‌ منطقه‌ای و آبفا هرچه سریع‌تر زمان‌بندی دقیقِ برنامه مدیریت توزیع آب شهر همدان را اطلاع رسانی کنند.

استاندار همدان: مشکل تاریخی آب شرب همدان به زودی و برای همیشه حل خواهد شد

وی اظهار داشت: رکورد مصرف آب استان همدان در روزهای اخیر شکسته شده و ضروری است مردم اصلاح الگوی مصرف را رعایت کنند.

وی تصریح کرد: قطعا با همراهی مردم از این وضعیت مقطعیِ برنامه مدیریت توزیع آب شهر همدان عبور خواهیم کرد.

قاسمی فرزاد گفت: متاسفانه رکورد مصرف آب استان در روزهای اخیر شکسته شده است، انتطار می‌رود مردم استان بیش‌از پیش، اصلاح الگوی مصرف را رعایت کنند. 

نماینده عالی دولت در استان همدان اظهار داشت: با توجه به تلاش بی‌وقفه دست‌اندرکاران طرح آبرسانی شهر همدان در ماه‌های آینده مشکل تاریخی آب شرب مردم،  یک‌بار برای همیشه حل‌ خواهد شد. 

وی افزود: اگر مردم مراعات و همراهی کنند، با تلاشی که همکاران در طرح آبرسانی همدان انجام می‌دهند، قطعا، از این وضعیت مقطعیِ برنامه مدیریت توزیع آب شهر عبور خواهیم کرد.

استاندار همدان گفت: یکی از پروژه‌هایی که با سرعت بسیار بالا طی این چند ماه در سطح کشور اجرا شد، پروژه آبرسانی به همدان است. 

قاسمی فرزاد تاکید کرد: ۱۷ سال در طرح آبرسانی همدان تاخیر صورت گرفته است و طی این مدت تنها ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته؛ اما با اقدام و تلاش دولت سیزدهم و نگاه ویژه وزیر نیرو به این طرح، اکنون در مدت قریب به چهار ماه این پروژه بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی افزود: مجموعه نیروهای آب منطقه‌ای و آبفا استان به صورت شبانه روز در حال تلاش هستند تا طرح‌ آبرسانی به شهر همدان هرچه سریع‌تر به اتمام برسد و مشکل مردم حل شود.

استاندار همدان تصریح کرد: شخصا بر روند انجام پروژه نظارت دارم و از مدیران مربوطه مطالبه و توقع استمرار حرکت جهادی را دارم. 

وی گفت: مردم ولایت‌مدار همدان با خویشتن‌داری، همراهی و همکاری لازم را داشته باشند تا طرح آبرسانی به شهر همدان به اتمام برسد.

به گزارش ایرنا، طرح آبرسانی بین حوضه ای به شهر همدان یکی از اقدامات موثر و پایدار برای رفع مشکل کم آبی است که این پروژه در ۱۸ سال گذشته بلاتکلیف بوده و پیشرفت بسیار کمی داشته است، از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم این پروژه با پیگیری های جدی استاندار همدان و حمایت های دولت پیشرفت قابل توجهی داشته است چراکه اقدامی راهگشا و پایدار برای رفع مشکل کم آبی همدان است.

درهمین ارتباط رییس جمهور در جریان سفر به استان همدان نیز بر پیگیری جدی این طرح با هدف تکمیل و بهره برداری از آن طی ۲ ماه آینده تاکید کرد. 

آیت الله رییسی در نشست خبری پایان سفر خود به همدان با اشاره به اینکه مساله آبرسانی به استان به ویژه شهر همدان از ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم پیگیری شده و اولویت های کاری استاندار و وزرات نیرو است، گفت: اجرای این طرح حدود ۱۷ سال طول کشیده و با این وجود پیشرفت چندانی نداشته است، اما با روی کار آمدن دولت سیزدهم این طرح با قوت پیگیری و حداکثر ظرف ۲ ماه به پایان می رسد.

رییس جمهور تصریح کرد: ناکارآمدی موجب معطل ماندن پروژه ای(طرح انتقال و آبرسانی بین حوضه ای همدان) به مدت ۱۷ سال در همدان شده در حالیکه طی همین چند ماه اخیر به اندازه ۱۷ سال گذشته در این پروژه کار شده است.

آیت الله رییسی تاکید کرد: دراین زمینه از استاندار همدان خواستم که این پروژه ظرف ۲ ماه تکمیل و بهره برداری شود.

معاون امور آب و آبفای وزیر نیرو نیز هفته جاری در بازدید از طرح آبرسانی به همدان گفت: با پیگیری استاندار همدان و اقدامات صورت گرفته توسط مسوولان اجرایی پروژه آبرسانی بین حوضه‌ای به همدان، این طرح یک گام دیگر به بهره‌برداری نزدیک شده است.

محمد جوانبخت افزود: در طول ۲ سال گذشته میزان بارش نزولات آسمانی در استان همدان مناسب نبوده و کاهش بارندگی و خشکسالی در سال آبی جاری، موجب کاهش منابع آب استان و ایجاد شرایط ویژه در تامین آب آشامیدنی شهر همدان شده است.

وی اظهار داشت: از سال گذشته و با روی کار آمدن دولت سیزدهم موضوع تامین آب شهر همدان در اولویت کاری وزارت نیرو قرار گرفت و طرح اضطراری تامین آب برای این شهر عملیاتی شد.

استاندار همدان نیز که از ابتدای حضور در استان به صورت جدی و شبانه روزی پیگیر تکمیل و آماده شدن طرح آبرسانی به شهر همدان است، اخیرا اظهار داشت: برای طرح آبرسانی بین حوضه‌ای همدان در سفر استانی هیات دولت، یک هزار میلیارد تومان اعتبار به این طرح اختصاص داده شد.

علیرضا قاسمی‌فرزاد افزود: پیش از آن نیز با دستور آیت الله رییسی در یک مرحله یک هزار میلیارد تومان اختصاص یافت همچنین وزیر نیرو ۴۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات در اختیار به این طرح اختصاص دادند.

وی ادامه داد: با توجه به تاکید رییس جمهور به تسریع در اجرای این طرح و تکمیل آن در کمتر از ۲ ماه امید می رود با شتاب بخشی به کار، عملیات انتقال آب به همدان به زودی تکمیل و به پایان برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *