راستینه: از مردم تقاضا دارم به شایعات در حوزه آب توجهی نکنند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، احمد راستینه امشب در برنامه زنده «چشم‌انداز» در شبکه جهان‌بین ضمن تقدیر از تلاش رسانه‌ها جهت تولیدات خوب در حوزه آب استان گفت: مسئولان باید تلاش کنند باصداقت کامل با مردم صحبت کنند.

نماینده شهرستان شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ۶۰ درصد آب شرب شهرکرد و توابع آن تنها با یک خط انتقال آب از چشمه کوهرنگ با ۴۰۰ لیتر بر ثانیه و مابقی این نیاز از آب‌های زیرزمینی چاه‌ها تامین می‌شد.

زیرساخت‌های ضعیف بازتوزیع آب در شهرکرد باید اصلاح شود

راستینه عدم پیش‌بینی خط پدافندی، تصفیه‌خانه و زیرساخت‌های ضعیف بازتوزیع آب را از جمله مهم‌ترین مشکلات در حوزه آب شهرکرد عنوان کرد و افزود: قصوری که اکنون شاهد نتایج آن هستیم قابل چشم‌پوشی نیست و باید با مسئولان ترک فعل‌کرده برخورد قانونی شود.

وی با اشاره به اینکه چشمه کوهرنگ دچار کدورت یک‌باره و غیرقابل پیش‌بینی شد، اظهار کرد: طبق بررسی‌های جامعه دانشگاهی و پژوهشگران میدانی، آب شدن سریع یخچال‌های دائمی، تغییر اقلیم، سیلاب اخیر و آلوده شدن آبخوان منجر به کدورت آبریز کوهرنگ شد.

نماینده شهرستان شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پهنه‌بندی و جیره‌بندی آب شهرکرد باید از قبل انجام می‌شد، بیان کرد: برای جبران عدم وجود خط پدافندی نیز برنامه‌ریزی نشده بود.

راستینه تسریع در اجرای خطوط پدافندی را نتیجه جمع‌بندی طرح مشکلات با وزیر نیرو دانست و خاطرنشان کرد: هرگونه انتقال غیرقانونی آب پیگیری می‌شود.

۶۰۰ میلیارد تومان تجهیزات وارد استان شد

وی ضمن اشاره به ورود ۶۰۰ میلیارد تومان تجهیزات به استان تصریح کرد: ۱۸۰ میلیارد تومان نیز برای نصب شبکه تصفیه‌خانه هزینه شد.

نماینده شهرستان شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه احیای تصفیه‌خانه گردنه خلک ضروری بود، توضیح داد: ۱۶۰ لیتر بر ثانیه از آب کوهرنگ به مدار شهرکرد برگشته است.

راستینه ضمن تقدیر از مردم صبور، بصیر و پای‌کار استان تاکید کرد: از مردم تقاضا دارم اخبار را از شبکه‌ها و مجراهای رسمی پیگیری کنند و توجهی به شایعات فضای مجازی نداشته باشند.

آب شرب شهرکرد تا فردا صبح به پایداری نسبی می‌رسد

وی تشریح کرد: تا فردا صبح با ارتقای میزان آب منتقله به ۲۵۰ لیتر بر ثانیه به آب شرب شهرکرد به پایداری نسبی می‌رسد.

نماینده شهرستان شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: خط عمان سامانی تکمیل و ۱۰۰ لیتر بر ثانیه آب از این خط وارد شبکه شهرکرد شده‌ است.

راستینه با بیان اینکه خط پدافندی فدک نیز تا امشب تکمیل می‌شود، خاطرنشان کرد: تسریع در تکمیل خطوط پدافندی به جهت اطمینان خاطر در شرایط اضطرار است تا هر خطی دچار مشکل شد بتوان از خط دیگری استفاده کرد.

ورود فاضلاب روستاهای بالادست در شبکه آبی تکذیب شد

وی ضمن رد شایعه ورود فاضلاب روستاهای بالادست در شبکه آبی تصریح کرد: سلامت مردم خط قرمز ما بوده و تزریق آب آلوده به شبکه آبرسانی خیانتی غیرقابل جبران است.

نماینده شهرستان شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کلرزنی دقیق و نمونه‌گیری مستمر در حال انجام است، افزود: حوزه سلامت آب بسیار مهم است و تاکنون گزارشی مبنی بر آلودگی آب نداشتیم.

راستینه ضمن اشاره به بحران یخ‌زدگی آبریز در سال گذشته یادآور شد: در بحران سال گذشته نیز طی ۸ روز خط پدافندی سامان وصل و تنش آب مدیریت شد.

وی ادامه داد: اکنون نیز باید برای نیاز آینده استان در شرایط بحران برنامه‌ریزی دقیق کرد.

نماینده شهرستان شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر خسارات ناشی از سیاست‌های غلط برداشت آب‌های زیرزمینی در گذشته اظهار داشت: وجود ۱۵ دشت ممنوعه بحرانی از نتایج این سیاست‌های غلط است.

راستینه با اشاره به اینکه در حال حاضر رویکرد وزارت نیرو تغییر کرده و محرومیت‌زدایی و جهاد آبرسانی بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: از حوادث غیرمترقبه نمی‌توان گریخت و باید عزم جدی بر رفع نقاط ضعف داشت.

وی با بیان اینکه نجابت، صبر و تحمل مردم شریف استان به ما آبرو داده است، اظهار کرد: کار جهادی و شبانه‌روزی مسئولان باید ادامه‌دار و تا به ثمر نشستن کارها مستمر باشد.

انتهای پیام/ ۶۸۰۳۸



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *