شورای شهر و شهرداری تهران هیچ برنامه ای برای کنترل آلودگی ندارند/کاش باد و باران عضو شورای شهر بودند

عضو فراکسیون مدیریت شهری مجلس با انتقاد از عملکرد مسئولین شهرداری و شورای شهر تهران گفت: شورای شهر و شهرداری تهران هیچ برنامه ای برای کنترل آلودگی هوا ندارند. ناجی آنها باد و باران است. کاش باد و باران عضو شورای شهر بودند.

به گزارش عصر شهروند؛ سید محمد جواد ابطحی نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار عصر شهروند با اشاره به آلودگی هوای تهران گفت: متاسفانه شورای شهر و شهرداری تهران هیچ برنامه مشخص و مدونی برای کاهش آلودگی هوا ندارند و ما می بینیم که حتی در روزهای تعطیل که تردد بشدت در خیابانها کاهش می یابد، آلودگی بیشتر هم می شود.

وی با بیان اینکه در روزهای گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا تهران خلوت بود اما آلودگی هوا بیشتر شد، افزود: مسئولین شهرداری و اعضای شورای شهر تهران بیشتر درگیر امورات سیاسی هستند تا رسیدگی به امور مردم ، مسائل عمرانی و رفاهی.

عضو فراکسیون مدیریت شهری مجلس با اشاره به مشکلات عدیده شهر تهران از جمله ترافیک، کمبود اتوبوس، متر و حمل و نقل عمومی اظهار داشت: تا زمانی که یک شورای شهر انقلابی و متخصص سر کار نیاید، این مشکلات حل و فصل نمی شود.

ابطحی تاکید کرد: مسئولین شهرداری تهران دارای تیم متخصص زیست محیطی نیستند و هر یک مسئولیت را به گردن دیگری می اندازد.

وی با اشاره به عوامل آلودگی هوای تهران افزود: قسمتی از آلودگی هوای تهران مربوط به تردد خودروها و موتورسیکلت هاست اما بخشی مربوط به وسایل گرمایشی و گاز های خانگی، ادارات و کارخانه هاست.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه هر موتورسیکلت هفت برابر یک خودرو آلودگی ایجاد می کند، تاکید کرد: شهرداری و شورای شهر تهران برنامه ای برای کنترل و یا کاهش آلودگی نداشته و ندارند و آقایان همواره منظر باد و باران هستند تا آلودگی کاهش یابد.

ابطحی گفت: کاش باد و باران عضو شورای شهر بودند

وی با بیان اینکه باید پایتخت از شهر تهران منتقل شود تا آلودگی شهر کاهش یابد، تصریح کرد: مجلس یازدهم باید برای انتقال پایتخت اقدام کند تا بخشی از مشکلات حل و فصل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *