طرح توسعه کشاورزی دانش بنیان و چند خبر کوتاه از اصفهان

طرح توسعه کشاورزی دانش بنیان در شرق اصفهان

مدیر مرکز نوآوری و تجاری سازی فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان از امضای تفاهم نامه همکاری مشترک مرکز نوآوری فولاد با دانشگاه صنعتی اصفهان و تخصیص پژوهانه به تحقیقات دانشگاهی بمنظور اجرای طرح توسعه کشاورزی دانش بنیان در شرق اصفهان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان، دکتر محمد صدقی در رابطه با اهمیت این قرارداد گفت: تغییرات آب و هوایی در سـال‌های اخیر، افزایش مصـارف آب در حوضه آبریز زاینده رود و تاثیر کم آبی بر پهنه کشـاورزی شـرق اصـفهان، لزوم اتخاذ رویکرد فناورانه در شـیوه های نوین کشـاورزی و برنامه ریزی و سـیاسـت گذاری مطابق شـرایط شـرق اصـفهان را بیش از پیش مورد توجه واهمیت قرار داده است.

صدقی با بیان اینکه طرح توسعه کشاورزی دانش بنیان در شرق اصفهان در دو مرحله مطالعاتی و سرمایه گذاری اجرا خواهد شد، تصریح داشت: در مرحله نخست، بررسی میزان آب موجود در منطقه شرق اصفهان، کیفیت خاک و تعیین الگوی کشت با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال انجام می شود.

وی از امکان سرمایه گذاری گسترده شرکت فولاد مبارکه و جذب تسهیلات دولتی در صورت تایید نتایج مرحله اول خبر داد و گفت: بعد از جمع بندی نتایج مرحله اول، امکان سرمایه گذاری گسترده در مورد پیاده سازی شیوه های نوین کشاورزی جهت کمک به کشاورزان از طرف شرکت فولاد مبارکه فراهم خواهد شد.

مدیر مرکز نوآوری و تجاری سازی فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان ابراز امیدواری کرد: در قالب این تفاهم نامه علاوه بر حمایت از طرح های تحقیقاتی و رساله های تحصیلات تکمیلی، بتوان از راه اندازی مراکز فناور نوپا در حوزه کشاورزی دانش بنیان نیز حمایت کرد.

باید اندیشه و تفکر شهدا را کارهایمان تبلور دهیم

 مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور گفت:باید اندیشه شهدا را در فکر و کارمان آن را تبلور دهیم و بصورت جهادی و شبانه روزی برای خدمت به مردم تلاش کنیم.

به گزارش ایرنا بیت الله برقراری سه شنبه شب در دیدار با خانواده شهید ابوالفضل شیروانیان  با بیان اینکه باید طوری خدمت کنیم که شهدا ما را شفاعت کنند، اظهار داشت: در صورتیکه مدافعان حرم نبودند، وضعیت امروز کشور ما معلوم نبود از همین رو ما باید قدردان خون شهدای مدافع حرم همچون ابوالفضل باشیم.

وی ادامه داد: همه مدیران باید به وظایف خود بخوبی عمل کنند و پاک‌دست باشند.
 مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور با بیان اینکه باید آرمان شهدا را ارج نهیم و در کارمان درست عمل کنیم اظهار داشت: برای هر صندلی مدیریت در کشور  ۷۰ شهید فدا شده است.
وی بیان کرد: همه ما وظیفه داریم  که بصورت جهادی و شبانه روزی کار کنیم و اندیشه شهیدان را در جامعه گسترش دهیم و در فکر و کارمان آن را تبلور دهیم.
سردار مجتبی شیروانیان، پدر شهید ابوالفضل شیروانیان در دیدار مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور با وی، گفت : شهید وقتی به شهادت میرسد متعلق به جامعه است و این ارتباط موجب خیر و برکت  می شود.

سردار شیروانیان با تاکید بر اینکه ابوالفضل امانتی بود که خدا به ما داد و خدا را شکر که در مسیر خودش او را  از ما پذیرفت گفت : در سفری که از سوریه به اصفهان بازگشته بود در یادواره شهدای محله حضور یافت به دوستانش گفته بود امروز اگرچه یادواره ۱۱۰ شهید در محله مان برگزار می‌شود اما من آرزو دارم  صد و یازدهمین شهید محله باشم.

برگزاری مانور نجات در تله کابین صفه اصفهان

 مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان در این مانور که عصر روز سه شنبه برگزار شد اظهار داشت: بیش از ۶۵ نیروی عملیاتی از آتش‌نشانی و شرکت با بهره گیری از تجهیزات تخصصی بصورت مستقیم و غیر مستقیم در ارتفاعات کوهستان صفه حضور داشتند.

منصور شیشه فروش با اشاره به وسعت ۱۶ هزار هکتای و ارتفاع ۲ هزار و ۲۰۰ متری این جاذبه گردشگری شهر اصفهان افزود:تامین ایمنی در شهرها یکی از وظایف اصلی مدیریت بحران شهرداری ها محسوب می شود که شهرداران مسوول مدیریت بحران شهرها و دهیاران مسوول مدیریت بحران در روستاها هستند.

وی ادامه داد: شهرداری ها و سازمان های وابسته باید وظیفه شناسایی مخاطرات طبیعی و غیر طبیعی احتمالی در شهرها را بر عهده دارند.

شیشه فروش اضافه کرد: شهرداری ها موظفند این مخاطرات را شناسایی و بانک اطلاعات مخاطرات را تهیه کنند و برای پیشگیری و کنترل هر یک از آنها برنامه و راهبرد اجرایی مشخصی داشته باشند.
وی بیان کرد: ۵۳ نوع مخاطره در کشور شناسایی شده که از این تعداد مخاطره ۴۲ مورد در استان اصفهان سابقه وقوع داشته و ۳۷ مورد هم در شهر اصفهان شناسایی شده است.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: شهرداری ها باید برای هر یک از این حوادث احتمالی سناریوی پیشگیرانه و برنامه پاسخ به بحران را تدوین کنند.
وی گفت: این مانور امروز برای یکی از حوادث انسان ساز (محبوس شدن در تله کابین یا در کوه) و در راستای اجرایی کردن مدیریت بحران شهری برگزار شد.
شیشه فروش اظهار داشت: مانورها به ما می آموزند که پیش از حادثه باید آمادگی تجهیزات و نیروهای خود را برای مقابله با بحران ارزیابی کنیم.

رفع نیاز معلولان با توسعه تجهیزات دانش‌بنیان

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان در نشست مشترک با رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با تاکید بر توانمندی مددجویان وبهره‌مندی از ظرفیت‌های دانش‌بنیان اظهار داشت: استفاده از ظرفیت‌ شرکت‌های دانش بنیان و فناور در مسیر خودکفایی کودکان و زنان بی‌سرپرست و افراد جامعه هدف بهزیستی موثر است.

به گزارش روابط عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، مدیر کل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به توانمندی بالای معلولان با وجود محدودیت‌ها گفت: استعدادهای بی‌شماری در بین مددجویان مشاهده می‌شود که قابلیت رشد وشکوفایی در مسیر تامین نیروی انسانی شرکت‌ها را دارند.

ولی‌الله نصر اصفهانی، خودکفایی و تولید تجهیزات توان‌بخشی مانند ویلچرهای برقی و سمعک را در رفع نیاز معلولان ضروری دانست و افزود: تولید برخی از این تجهیزات در استان انجام و ارتباط تولیدکنندگان با شرکت‌های دانش‌بنیان سبب توسعه و پیشرفت آنها می‌شود.

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان نیز در این نشست با اشاره به الزام تشکیل کارگروه مشترکی بین این دو سازمان اظهار داشت: ظرفیت‌های بسیاری در شهرک وجود دارد اما با موانع و محدودیت‌هایی برای اشتغال‌آفرینی روبروست که رفع آن مستلزم هدفمندی در امور استخدامی است‌.

جعفر قیصری گفت: افراد تحصیلکرده تحت پوشش بهزیستی می‌توانند با ورود به مرکز رشد مقدماتی شهرک جذب فضای کارآفرینی و دانش‌بنیان شوند و یا در شتابدهنده‌های بخش خصوصی زیرمجموعه شهرک مشغول به فعالیت شوند.

قیصری تولید تجهیزات پزشکی در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان را از نقاط قوت کشور دانست و افزود: امکان توسعه تجهیزات پزشکی توسط شرکت‌ها وجود دارد اما باید تضمین خرید و بهبود بازار محصولات فراهم شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *