وزش تندباد در خراسان‌جنوبی/هشدارهای هواشناسی را تا پایان هفته جدی بگیرید

جواد نخعی، کارشناس هواشناسی خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهارداشت: امروز تا پایان هفته با افزایش شیو فشاری و تقویت بادهای ۱۲۰ روزه وزش باد شدید و خیلی شدید سبب خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی به ویژه در نیمه شرقی استان خواهد شد.

وی تصریح کرد: در نوار مرز شرقی استان به ویژه در نهبندان و سربیشه احتمال طوفان گرد و خاک و ایجاد خسارت وجود دارد.

کارشناس هواشناسی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه تغییرات دما طی ۲۴ ساعت آینده در استان محسوس نیست، گفت: از روز پنج‌شنبه و روز جمعه دمای هوا در استان به طور نسبی کاهش یافته و از شدت گرمای هوا کاسته می‌شود.

نخعی با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای روز پنج‌شنبه مصادف با ۱۵ مردادماه جاری افزود: در این روز برای پیشگیری از خسارت‌های احتمالی توصیه می‌شود از سفرهای غیرضروری خودداری، از پوشش‌های گلخانه‌ای مراقبت و از خروج گروه‌های سنی کودکان و سالمندان و افرادی که دارای مشکلات تنفسی هستند جلوگیری شود.

وی اضافه کرد: در شبانه‌روز گذشته سربیشه با کمینه دمای ۱۸ درجه سلسیوس خنک‌ترین و دهسلم و طبس با بیشینه دمای ۴۵ درجه سلسیوس گرمترین نقاط استان بوده‌ است.

کارشناس هواشناسی خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته میزان نوسانات دمایی در مرکز استان بین ۲۱ و ۳۷ درجه بوده است.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *