اطلس مخاطرات طبیعی کشور در دست تدوین است

به گزارش ایرنا، نژاد جهانی روز چهارشنبه در نشست ستاد مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری افزود: همچنین طبق قانون مدیریت بحران کشور، همه دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به تهیه پیوست کاهش خطر اقدام کنند.

وی ادامه داد: در ساخت ‌و سازهای شهری نیز نیاز به الزاماتی است که باید نسبت به آن توجه بیشتری کرد چرا که یکی از کلیدواژه‌های آسیب‌پذیری در شهرها تراز ارتفاعی ساختمان‌ها است.

معاون فنی و هماهنگی بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران در ادامه با قدردانی از همکاری گسترده نیروهای مردمی، نیروهای بسیجی، انتظامی، ارتش و سپاه در امدادرسانی به مردم سیل‌زده کشور، اظهار داشت: همکاری این گروه‌ها با دستگاه‌های اجرایی بسیار موثر بود.

جهانی با ارزیابی مطلوب از نحوه مدیریت مسوولان چهارمحال و بختیاری در کنترل سیلاب، خاطرنشان کرد: با توجه به توپوگرافی خشن منطقه اگر مدیریت صحیح مسوولان این استان نبود خسارت‌های جانی و مالی بیشتری رقم می‌خورد.

چهارمحال و بختیاری پایلوت اجرای طرح‌های آبخیزداری می‌شود

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با اشاره به پیشنهاد رییس سازمان مدیریت بحران مبنی بر پایلوت شدن این استان در طرح‌های آبخیزداری اظهار داشت: با توجه  به شیب و توپوگرافی استان، می‌طلبد تا در خصوص مهار سیلاب و جمع‌آوری رواناب‌ها اقدام کرد که پرداختن بیش از پیش به این مهم در دستور کار استان قرار می‌گیرد.

علی حیدری افزود: در سیلاب اخیر ۱۶۹ روستا و هفت شهر استان آسیب دیدند که با کمک دستگاه‌های اجرایی در حال برآورد دقیق خسارت‌ها و رفع مشکلات به وجود آمده هستیم.

وی با بیان اینکه سیلاب به تاسیسات آبرسانی ۹۰ روستای استان آسیب وارد کرده است، تصریح کرد: تاکنون مشکل آب ۸۸ روستا برطرف شده و برای ۲ روستای دیگر نیز به صورت سیار آبرسانی می‌شود اما با توجه به اینکه از خطوط پدافندی استفاده کردیم با قطعی آب مواجه نشدیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در سیلاب اخیر به ۱۰۰ خودروی سبک، ۳۰ مورد ماشین‌آلات کشاورزی و ۲۰ دستگاه ماشین سنگین نیز آسیب وارد شد.

حیدری برآورد اولیه خسارت‌های وارده از سیلاب را بیش از ۲ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: خسارت‌ها پس ارزیابی دقیق‌تر جمع‌بندی و به سازمان مدیریت بحران کشور ارسال می‌شود.

به گزارش ایرنا، سیلاب تابستانی مانسون از روز چهارشنبه هفته گذشته چهارمحال و بختیاری را تحت تاثیر خود قرار داد و منجر به وقوع سیلاب و وضعیت بحرانی در تمامی شهرستانهای این استان شد.

این رخداد طبیعی علاوه‌بر وارد کردن خسارت های مالی، به فوت یک جوان ۲۳ ساله و مفقود شدن یک چوپان ۷۰ ساله در این استان منجر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *