آماده باش مدیریت بحران مازندران

حسینعلی محمدی پنجشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر علاوه بر این که گروه های امداد و نجات هلال احمر ، راهداری ، پلیس راه و دستگاه های خدمات رسان آب ، برق و گاز در آماده باش هستند، فرمانداران ، بخشداران و دهیاران شهرستان های رامسر، تنکابن ، چالوس ، سوادکوه ، بلده نور ، هزارجریب نکا و بهشهر و کیاسر ساری که صورت ویژه در آماده باش قرار دارند.  

وی تصریح کرد: هم اکنون دستگاههای امدادی و خدماتی  ضمن آماده سازی تجهیزات و ماشین آلات، آمادگی لازم رای برای هرگونه عملیات امداد و نجات و خدمات رسانی دارند.

وی با توضیح این که با توجه به تقویت جریانات شمالی و عبور متناوب موج در تراز میانی جو از امشب تا روز دوشنبه شاهد رگبار باران، رعد و برق و وزش باد در سطح استان خواهیم بود، بیان داشت: طبق پیش بینی هواشناسی از امشب شاهد رگبار باران، رعد و برق و وزش باد در سطح استان بویژه درخط الراس و ارتفاعات مازندران با استان های تهران، البرز وسمنان خواهیم بود.

محمدی  تصریح کرد: صاعقه، جاری شدن روان آب و احتمال وقوع سیلاب های محلی در مسیل ها و رودخانه های فصلی، ریزش سنگ، رانش زمین، کاهش دید و اختلال در تردد جاده ها و محورهای کوهستانی، از تبعات فعالیت این سامانه است.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان مازندران از شهروندان خوسات تا از تردد، تفرج و برپایی چادر در بستر و حاشیه رودخانه ها و مسیل ها خودداری کنند،  رانندگان هنگام تردد در محورهای موصلاتی استان به ویژه در هنگام شب، ضمن رعایت نکات ایمنی با کسب اطلاعات از پلیس راهور و نیروهای راهداری با احتیاط کامل رانندگی کنند.

وی از کوهنوردان و گردشگران خواست در این مدت از صعود به ارتفاعات خودداری کنند، دامداران دام های خود را از بستر و حاشیه رودخانه ها و دهانه مسیل ها دور کنند و صاحبان واحدهای پرورش ماهی واقع در حاشیه رودخانه ها، تمهیدات لازم به منظور پیشگیری از بروز خسارات احتمالی را بعمل آورند.

محمدی توضیح داد که  شهرداران و دهیاران استان نیز باید آماده برای پاکسازی و لایروبی کانال ها و جوی های سطح شهر و روستاها باشند ،

وی درباره آخرین وضعیت محور هراز نیز گفت که راهداران همچنان مشغول پاکسازی منزقه بایجان این محور هستند ، از آن جایی که حجم رسوب ناشی از سیلاب در این منطقه بسیار زیاد است و از طرفی شرایط جوی نیز همراه با بارش است، سرعت عملیات بسیار کند است. 

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان مازندران بیان داشت: امیدواریم تا قبل از شهر فردا محور هراز بازگشایی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *