۸۰۰ میلیارد تومان در سفرهای استانی رئیس جمهور به هلال احمر اختصاص یافت

به گزارش خبرنگار ایرنا مهدی ولی‌پور روز چهارشنبه در دیدار با استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: تنها دوره‌ای که در سفرهای رئیس جمهور به استان‌ها برای جمعیت هلال احمر نیز اعتباراتی مصوب می‌شود، دولت سیزدهم است لذا باید پروژه‌های نیمه‌تمام هلال احمر در استان‌ها احصا و اعتبار مورد نیاز برای تکمیل آنها پیگیری شود.

وی با بیان اینکه در زمینه تجهیز و توسعه پایگاه‌های امداد و نجات، تجهیزات تخصصی، ناوگان و در حوزه لجستیک در خدمت خراسان جنوبی هستیم، اضافه کرد: تا پایان سال جاری هم اعتباراتی را که رییس جمهور دستور داده است، توزیع می‌شود و از این محل هم کمک‌های لازم را به این استان خواهیم داشت.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌ احمر تصریح کرد: محرومیت‌های خراسان جنوبی در بحث لجستیک نسبت به برخی استان‌ها بیشتر است و در این زمینه استان را ویژه‌تر خواهیم دید.

ولی‌پور افزود: انبارهای استان در تامین اقلام مورد نیاز مشکلی ندارد و آمادگی همکاری لازم را برای تامین اقلام بیشتر را نیز داریم.

وی با اشاره به فاصله زیاد شهرهای خراسان جنوبی، گفت: تعداد پایگاه‌های امدادی خراسان جنوبی باید افزایش یابد که در برنامه هفتم توسعه این موضوع را دیده‌ایم، علاوه بر این هم اگر مکانی متناسب به سطح فعالیت‌های این مجموعه در اختیار قرار گیرد و ضرورت آن در منطقه ایجاب کند ما در صدور مجوز همراهی و مساعدت لازم را خواهیم داشت.

ولی‌پور عنوان کرد: یک مشکلی هم در خصوص بالگرد توسط استان مطرح شده که بالگرد استان که ۲۰۵ بود با ۴۱۲ تعویض کردیم که البته از نظر تعداد بالگرد در سطح کشور کمبود داریم اما ترکیب بالگردهای ما در استان‌ها به گونه‌ای است که همپوشانی لازم را دارد.

صبح امروز با حضور رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌ احمر محمدعلی کاووسی به عنوان سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی معرفی و از محمدرضا رضایی مدیرعامل سابق جمعیت هلال احمر استان قدردانی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *