۲۸۶ نفر سیل‌زده سیستان و بلوچستان در چادر اسکان اضطراری داده شدند

علیرضا میربهاءالدین روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: براساس اعلام ستاد مدیریت بحران و هشدار هواشناسی، تمامی نیروها و دستگاه‌های خودرویی و امداد و نجات شعب جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان به حالت آماده باش در آمده‌اند. 

وی تصریح کرد: آمادگی لازم برای حضور و خدمات رسانی به آسیب دیدگان احتمالی حوادث در بخش‌های مختلف این جمعیت با بهره‌گیری از تجهیزات و خودروهای سبک و نیمه سنگین  امداد و نجات وجود دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان با اشاره به بارندگی‌های چند روز گذشته، افزود: از ۲۸ تیرماه تاکنون  ۵۸ روستا در شهرستان‌های سرباز نیکشهر، ایرانشهر، سیب و سوران، دلگان، فنوج، سراوان و خاش،زاهدان، مهرستان و چابهار درگیر سیلاب و آبگرفتگی شدند.

وی افزود: ۸۵۹ نفر در این مدت در سیستان و بلوچستان دچار آسیب شدند که در این راستا ۷۶ دستگاه چادر امدادی، ۱۷۶  تخته موکت، ۳۸۳  تخته پتو و ۶۰۶ کیلوگرم نایلون سنگری و اقلام معیشتی مورد نیاز از قبیل ۴۲۵ کیلوگرم برنج، ۱۵۹ بسته غذایی ۷۲ساعته، ۴۶ کیلوگرم قند و شکر و چای و ۴۰۸ قوطی کنسروجات و ۵۰ قرص نان در بین خانواده های آسیب دیده توزیع شده است.

میربهاء الدین گفت: ۱۰۶ تیم عملیاتی به تعداد ۴۸۵ نفر نجاتگر با بکارگیری۷۸ دستگاه خودرو به آسیب دیدگان امدادرسانی کردند.

وی تصریح کرد: نجاتگران جمعیت هلال احمر در تمامی شهرستان‌های سیستان و بلوچستان تا خروج سامانه بارشی از استان در آماده باش کامل قرار دارند تا در صورت نیاز به مردم آسیب دیده ارائه خدمات کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *