روزهای ناسالم هوا در اصفهان ۷۹ درصد افزایش یافت

به گزارش ایرنا، ایرج حشمتی روز یکشنبه در جلسه مدیریت بحران که با حضور استاندار اصفهان برگزار شد، افزود: اعداد و ارقام کیفیت هوای استان اصفهان تا بیست و پنجم تیرماه نشان دهنده این است که سال گذشته تا چنین روزی حدود ۳۸ روز هوای ناسالم برای عموم و گروه های حساس داشتیم اما این روزهای ناسالم در سالجاری به ۶۸ روز رسیده است.

وی با بیان اینکه تعداد روزهای ناسالم و آلوده هوا حدود ۷۹ درصد افزایش پیدا کرده است، اظهار داشت: این نشان دهنده موثر نبودن اقدامات ما است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست اصفهان اظهار داشت: باید بازبینی و بررسی لازم در این زمینه انجام شود و تکلیف هر کدام از دستگاههای مسوول مشخص شود.

وی افزود: در صورتیکه با همین روند ادامه دهیم اوضاع نامناسب تر خواهد شد.  

حشمتی خاطرنشان کرد: پدیده اینورژن در ۶ ماهه اول سال وجود ندارد و آلودگی هوا ناشی از گرد و غبار است که بخشی از آن منشا داخلی و بخش دیگر منشا خارجی دارد.

وی گفت: استان‌های مرزی بیشتر متاثر آلودگی با منشا خارجی هستند اما استان اصفهان بیشتر متاثر از آلودگی با منشا داخلی است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان نیز در این جلسه گفت: دستورالعمل‌های مدیریت بحران پس از زلزله بم در کشور تصویب شد و وزارت کشور بصورت خاص عهده دار مدیریت بحران در کشور شد.

منصور شیشه فروش  افزود: قانون مدیریت بحران در سال ۹۸ تغییر پیدا کرد و متناسب با سیاست های کلی پیشگیری و کاهش خطرات ناشی از سوانح طبیعی و حوادث غیر مترقبه در کشور، سند بالادستی توسط رهبر معظم انقلاب در ۹ ماده و بند وظایف دستگاههای اجرایی ابلاغ شد.

وی ادامه داد: افزایش و گسترش آموزش، آگاهی و فرهنگ ایمنی در این سند برای همه دستگاههای اجرای کشور تاکید شده و گسترش مطالعات علمی و پژوهشی در زمینه مدیریت بحران، ایجاد مدیریت واحد بحران در کشور و استان ها، شهرستان ها، شهرها و روستاها و توالی مدیریت بحران در همه بخش ها ایجاد شده است.

به گزارش ایرنا ، جلسه مدیریت بحران استان با سه دستور کار شرح وظایف مدیریت بحران، ارائه گزارشی از پایش های اداره کل منابع طبیعی در مورد گرد و غبار استان و شناسایی سازه‌های آسیب پذیر در استان برگزار شد.

آلودگی هوا یکی از چالش‌های اساسی کلان‌شهر اصفهان و شهرهای صنعتی اطراف آن است که کارشناسان تأکید دارند برای برون‌رفت از وضع موجود باید تدابیر اصولی اندیشید و برنامه‌های عملیاتی و راهکارهایی بر اساس تحقیقات علمی و دقیق در پیش گرفت.

اصفهان حدود ۲ میلیون نفر جمعیت دارد و به‌طور میانگین روزانه ۹۰۰ هزار دستگاه خودرو در آن، تردد می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *