مدارس تهران پاکسازی شد

مدارس تهران پاکسازی شد

در طی ایامی که مدارس پایتخت تعطیل هستند، نیروهای خدماتی و سرایداران مدارس زیر نظر کارشناسان سلامت و تندرستی مناطق بدون وقفه تلاش می‌کردند تا فضای مدرسه‌ها برای حضور دانش‌آموزان آماده باشد.

به گزارش عصر شهروند به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، در روزهایی که مدارس در پی شیوع کرونا تعطیل اعلام شده، مقرر گردیده است تا فضای آموزشی ضدعفونی شوند و تلاش‌های مستمر خدمتگزاران و سرایداران مدارس در این خصوص ادامه دارد.

ضدعفونی مدارس با اولویت مدارسی که ستاد اخذ رأی انتخابات مجلس شورای اسلامی بوده اند، آغاز شده و همه ظرفیت‌های آموزش و پرورش به کار گرفته شده تا در یک هم‌افزایی ضمن ارائه آموزش‌های لازم؛ واحدهای آموزشی پاکسازی شوند.

مدارس موظف هستند که به طور مستمر ضدعفونی، گندزدایی، آلودگی‌زدایی، پاکسازی و نظافت تمام سطوح و اشیا، وسایل و تجهیزات (نظیر کلید برق، دستگیره اتاق، میز، لیوان، ظروف و …) و محل‌های توقف و تردد را هر ۱۲ ساعت یک بار یا حداقل روزی یک بار و به صورت تواتر در مدارس با مواد گندزدای مربوطه نظیر مواد سفید کننده و… انجام دهند.

برای سلامت و تمیز نگهداشتن و سالم‌سازی محیط از ماده سفید کننده یک درصد استفاده شود؛ برای تهیه ماده سفید کننده یک درصد، یک پیمانه ۵ درصد را با ۴ پیمانه آب رقیق کرده و استفاده می‌شود.

همچنین برای ضدعفونی تجهیزات و فضاهای مورد استفاده عمومی مانند وسایل عمومی آزمایشگاهی، ورزشی، موس و صفحه کلید رایانه، دستگیره درها و فضاهای عمومی اقدام و سرویس‌های بهداشتی ابتدای صبح و بعد از هر زنگ تفریح شست‌وشو و ضدعفونی شوند.

در این یک هفته که مدارس تعطیل بوده است، نیروهای خدماتی و سرایداران با همراهی مدیران و مسئولین بهداشت و سلامت مشغول تمیز کردن مدارس بوده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *