دمای هوا در استان اصفهان تا هشت درجه کاهش می‌یابد

محمد رضا رفیعی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نقشه‌های هواشناسی بیانگر استقرار جوی به نسبت پایدار تا اواسط هفته بر روی استان است و  وضعیت جوی در بیشتر مناطق به‌صورت صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد به نسبت شدید پیش‌بینی می‌شود.  

وی با بیان اینکه غبار محلی در مناطق مرکزی و صنعتی استان به کاهش دید و کیفیت هوا منجر خواهد شد ادامه داد: وزش باد شدید و تند باد لحظه ای در روز یکشنبه به خیزش گرد وخاک، کاهش دید و کیفیت هوا در مناطق شمال شرقی، شرقی و تاحدی مرکزی منجر خواهد شد.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان  برای کلانشهر اصفهان در روز یکشنبه (فردا) هوای  صاف تا کمی ابری و غبارمحلی گاهی وزش باد به نسبت شدید و برای روز دوشنبه هوای صاف تا کمی ابری و غبارمحلی گاهی وزش باد به نسبت شدید پیش بینی کرد.

 اداره کل هواشناسی استان اصفهان نیز در باره غبارآلودگی و افزایش آلودگی هوا از اوایل روز یکشنبه تا اواخر روز سه شنبه در استان “هشدار زرد” صادر کرد.

بر اساس هشدار مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، رنگ زرد برای آگاهی بخشی، رنگ نارنجی برای حفظ آمادگی و رنگ قرمز برای اقدام است.

هواشناسی اصفهان روز شنبه با صدور اطلاعیه‌ای از ماندگاری ذرات گرد و غبار، سکون نسبی جو، کاهش دید و کیفیت هوا از روز یکشنبه تا روز سه شنبه  هفته جاری در مناطق مرکزی و صنعتی استان خبر داد.

بر اساس این گزارش، احتمال غبارآلودگی، افزایش شاخص آلودگی هوا در نیمه اول روز، کاهش دید و کیفیت هوا بویژه در نیمه اول روز وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *