ذخیره سدهای استان اصفهان ۱۳ درصد کمتر از پارسال است

سید مجتبی موسوی نایینی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سال قبل در چنین روزهایی در مجموع افزون بر ۵۱۳ میلیون متر مکعب آب در پشت سدهای استان شامل زاینده رود، گلپایگان، قره آچاق، حنا،خمیران، باغکل، کمانه و آغچه استان ذخیره شده بود.

وی ادامه داد: مقایسه ذخیره فعلی این سدها به نسبت دراز مدت(دوره ۵۲ ساله) نیز ۵۷ درصد افت نشان می دهد.

مدیر بهره‌برداری و نگهداری از سدزاینده رود و کوهرنگ تصریح کرد: حجم کلی سدهای استان یک میلیارد و ۳۷۰ میلیون متر مکعب است و تنها ۳۳ درصد آنها آب دارد.

وی اظهارداشت: مجموع ذخیره سدهای استان اصفهان در میانگین بلند مدت یک میلیارد و ۴۷ میلیون متر مکعب بوده است.

موسوی خاطرنشان کرد: ذخیره سد زاینده رود به عنوان اصلی ترین منبع آبی در استان اکنون ۳۶۶.۵ میلیون متر مکعب است و نسبت به سال قبل ۱۸ درصد و در مقایسه با بلند مدت ۶۲ درصد کاهش داشته است.

مدیر بهره‌برداری و نگهداری از سدهای شرکت آب منطقه ای اصفهان با تاکید بر مصرف بهینه آب افزود: استفاده‌کنندگان تمام بخش های صنعت، کشاورزی و خانگی باید قدر این مایه حیات را بیش از گذشته بدانند زیرا منابع آبی استان به شدت کمتر شده است.

سد زاینده‌رود به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین سدهای مرکز کشور و تأمین‌کننده آب شرب، محیط‌زیست، کشاورزی و صنعت در منطقه مرکزی ایران، در سال ۱۳۴۹ بهره‌برداری شد، این سد قوسی شکل در۱۱۰ کیلومتری غرب اصفهان در شهرستان چادگان قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *