کارگاه کشوری روش تحقیق در مدیریت بحران در نیر آغاز شد

به گزارش ایرنا، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل روز شنبه گفت: در این کارگاه آموزشی ۲۰ نفر از همکاران و مربیان استان‌ها و معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر و اساتید کشوری به مدت سه روز در ساختمان آموزشی شهدای امدادگر شهرستان نیر شرکت دارند.

وی با اشاره به اینکه آموزش برای هر فردی در هر زمان و مکان لازم و ضروری است، ادامه داد: این دوره به منظور تربیت افراد پژوهشگر در راستای کیفی‌سازی آموزش‌ها و فعالیت‌های هلال احمر برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: گام اول و مهم در برنامه‌ریزی برای بحران، برنامه‌ریزی قبل از بحران است که بحث آموزش و پژوهش زیربنای اقدامات در این راستا است و از سوی دیگر اجتماع محور بودن جمعیت هلال احمر و حضور طیف‌های مختلف از مردم در جمعیت ظرفیتی در خور محسوب می‌شود که نیاز به برنامه‌ریزی و اقدام آموزشی و پژوهشی هدف‌دار دارد.

استان اردبیل جزو ۱۰ استان کشور در زمینه فراوانی وقوع حوادث طبیعی به شمار می‌رود و هر از گاهی بروز حادثه‌هایی مانند زمین لرزه ، رانش زمین ، سیل ، خشکسالی ، صاعقه ، طوفان ، سرمازدگی ، برف سنگین ، سرما و یخبندان شدید خسارت و تلفاتی برجای می‌گذارد.

این استان ۵۰ هزار امدادگر آموزش‌دیده برای بکارگیری در حوادث احتمالی غیرمترقبه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *