زلزله لنگرود در گیلان خسارتی نداشت

سیاوش غلامی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بعد از وقوع زلزله نیروهای ارزیاب هلال احمر گیلان به منطقه زلزله در لنگرود اعزام شدند اما تاکنون خسارتی گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه نیروهای امدادی هلال احمر استان گیلان در پایگاه ها و خانه‌های هلال روستایی آماده باش هستند، افزود: شهروندان در هنگام بروز زلزله با رعایت نکات ایمنی آرامش خود را حفظ کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان با اشاره به زلزله ۳۱ خرداد ۶۹ یاد و خاطره عزیزان از دست رفته در این زلزله هولناک را گرامی داشت.

زمین لرزه ۳۱ خرداد ۱۳۶۹ رودبار – منجیل با بزرگی ۷.۴ ریشتر موجب کشته شدن ۴۰ هزار نفر، ویران شدن شهرهای رودبار و منجیل، و آسیب دیدن بیش از ۷۰۰ روستا و بسیاری از سازه های عمرانی در استان گیلان شد.

زمین لرزه‌ای با شدت ۳.۵ ریشتر ساعت حوالی ساعت ۸ صبح امروز سه‌شنبه شهرستان لنگرود استان گیلان را لرزاند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، مرکز لرزه‌نگاری کشوری وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران محل دقیق وقوع این زمین لرزه را شهر لنگرود اعلام کرد.

این زمین لرزه ساعت ۸ و ۹ دقیقه به وقت محلی در عرض جغرافیایی ۳۷.۴۶۶ و طول جغرافیایی ۵۰.۴۲۲ و در عمق ۱۲ کیلومتری زمین ثبت شده است.

شهرستان لنگرود یکی از شهرستان‌های استان گیلان است که در غرب به شهرستان لاهیجان و در شرق به شهرستان رودسر منتهی می‌شود. شهر لنگرود مرکز این شهرستان است.

شهرستان لنگرود با وسعتی حدود ۴۸۰ کیلومترمربع در ناحیه شرق گیلان قرار گرفته‌است و فاصله آن با مرکز استان ۶۰ کیلومتر است. لنگرود از شمال به دریای خزر، از جنوب و غرب به لاهیجان و از شرق به رودسر منتهی می‌گردد.

طبق آخرین داده‌های مرکز آمار ایران، جمعیت شهرستان لنگرود در سال ۱۳۹۵ در حدود ۱۴۰ هزار و ۶۸۶ نفر و ۵۰ هزار خانوار برآورد شده است 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *