تصویب ۴ پیشنهاد خاص هلال احمر ایران درنشست‌های فدراسیون بین المللی صلیب سرخ

رئیس جمعیت هلال احمرکشورمان از تصویب ۴ پیشنهاد ایران در نشست‌های فدراسیون بین المللی صلیب سرخ در سوئیس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،​رئیس جمعیت هلال احمر در بخش خبری ساعت ۱۴ شبکه اول سیمابا اشاره به  نشست‌های اساسنامه‌ای فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال‌احمر که با حضور سران ۱۹۲ جمعیت ملی عضو فدراسیون در ژنو در حال برگزاری است، گفت: صندوق بین‌المللی انتقال کمک‌های بشر دوستانه ثبت شود و مشکلات مالی برطرف شود و صندوق‌های کمک از قبل پر شود و مجوز کمک صادر شود.

مجری از دکتر کولیوند سوال کرد: چهار پیشنهاد ایران در اجلاس جهانی فدراسیون هلال احمر و صلیب سرخ جهانی تصویب شد این مصوبات که به پیشنهاد ایران بوده چه اهمیتی دارد؟
آقای دکتر کولیوند گفت:این پیشنهاد شامل پیگیری مباحث مرتبط با تغییرات اقلیمی با استفاده از ظرفیت جوانان و داوطلبان عضو جمعیت‌های ملی، ثبت آثار ظالمانه تحریم‌ها و ایجاد صندوق بین‌المللی کمک‌های بشردوستانه برای کمک به کشور‌های دچار تحریم و همچنین به‌کارگیری ظرفیت جوانان و داوطلبان در پیشبرد اهداف عالی و توسعه اقدامات بشردوستانه است که مورد استقبال و تایید جمعیت‌های ملی قرار گرفت و در هیات حاکمه فدراسیون تصویب شد.

مجری:باتوجه به اینکه این پیشنهادات از طرف کشورمان مطرح شد آیا کارشکنی‌هایی هم صورت گرفت؟
کولیوند با اشاره به اینکه ما از مواردمان کوتاه نخواهیم آمد گفت: خوشبختانه تا الان مقاومتی در برابر مواضع ما نبوده و کشور‌های چین، یمن و سه کشور دیگر منتظرند که با آن‌ها مذاکره کنیم و تفاهم نامه هایمان را امضا کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *