همایش زلزله، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در رشت

همزمان با ۳۱ خرداد سالروز وقوع زلزله در شهرستان رودبار سال ۶۹، همایش زلزله، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل، در رشت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان ، مدیرکل راه و شهرسازی گیلان در حاشیه این همایش با تاکید بر ایمن سازی ساختمان‌ها و رعایت قوانین و آیین نامه‌های سازمان نظام مهندسی ساختمان در ساخت و ساز‌ها، گفت: در این همایش با دعوت از کارشناسان و متخصصان این عرصه، شرایط و ضوابط خاص سازه‌های مختلف برای مقاوم سازی برابر زلزله و بحران‌های احتمالی بررسی شد.
ماکان پدرام، با اشاره به اینکه می‌توان با بهره مندی از مقررات ملی ساختمان و مقاوم سازی، از بروز بحران پیشگیری کرد، افزود: با برپایی چنین نشست‌هایی و با تکیه بر تجربیات گذشته و الگوبرداری از نظام‌های پیشرفته شهرسازی، میتوان با افزایش ساخت و ساز‌های مهندسی و علم پایه، درصد خسارت‌های احتمالی را بسیار کاهش داد.
امیر مرادی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان نیز در این نشست با تأکید بر تدوین و جمع آوری بانک اطلاعات جامع، برای بهره‌برداری در مواقع بحرانی و بروز اتفاقات مختلف، گفت: یکی از مهمترین راهکار‌های بروز واکنش درست و به موقع در مواقع بحرانی، دراختیار داشتن بانک اطلاعاتی و استفاده بهینه از عوامل، امکانات و ظرفیت‌های در دسترس است.

Remaining Time -2:05

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *