همه‌گیری کرونا به نقطه پایان نرسیده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، شرایط کنونی در مواجهه با همه‌گیری کروناویروس را بسیار حساس ارزیابی و تاکید کرد که کاهش نسبی آمارها دلیل بر پایان همه‌گیری کرونا نیست و همه افراد در این زمینه مسئول هستند.

دکتر سید وحید حسینی چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت در پانصد و ششمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ علوم پزشکی شیراز گفت: در حالی که متاسفانه شاهد کاهش سطح دغدغه و توجه عمومی نسبت به خطر بیماری کرونا در جامعه هستیم، باید به یاد داشته باشیم کرونا در حال حاضر در مرحله حساسی قرار گرفته است.

او ضمن قدردانی از کادر بهداشت و درمان درگیر با کرونا که از آغاز شیوع تا کنون، جهادگرانه در راستای تامین سلامت مردم، به صورت شبانه روزی مشغول به ارایه خدمت هستند، اظهار کرد: سطح همه گیری کرونا طی بیش از دو سال گذشته در دنیا، گویای این امر است که نمی توان آینده قابل اطمینانی را در زمینه نحوه شیوع بیماری پیش بینی کرد؛ در شرایط کنونی که کرونا در وضعیت حساسی قرار گرفته، کاهش نسبی آمارها نباید به منزله پایان این بیماری و بی توجهی به رعایت اصول و شیوه نامه های بهداشتی باشد.

حسینی با تاکید بر ضرورت حفظ پایبندی نسبت به رعایت اصول بهداشتی در سطح جامعه افزود: در شرایط کنونی می توانیم با رعایت صحیح بهداشت و اصول پیشگیرانه، در قطع زنجیره های این بیماری و ریشه کنی آن در جامعه نقش سازنده ای ایفا کنیم و از سویی دیگر، بی توجهی افراد در این زمینه می تواند به منزله آغاز بحرانی دیگر در جامعه و به خطر افتادن سلامت مردم باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام اینکه آمارها نشان دهنده پایداری زنجیره های انتقال کرونا در سطح استان و کشور است، گفت: تجربه بیش از دو سال گذشته و پیامدهای ناگواری که این بیماری در سطح دنیا به دنبال داشت، ضرورت احساس مسوولیت یکایک افراد جامعه را در برابر این بیماری و پیشگیری از گسترش شیوع آن افزایش می دهد.

آغاز مرحله جدید واکسیناسیون علیه کرونا در فارس

حسینی با یادآوری اینکه مرحله جدید واکسیناسیون کرونا در استان با اولویت افراد بالای ۷۰ سال، بیماران خاص و مبتلا به نقص سیستم ایمنی، همچنین کادر بهدشت و درمان آغاز شده، راه اندازی مرکز واکسیناسیون فاطمه الزهرا(س) ویژه پزشکان نظام پزشکی و اتاق واکسیناسیون ویژه اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه در طبقه همکف ساختمان مرکزی دانشگاه برای تزریق مرحله جدید واکسن کرونا را دیگر زیرساخت های ایجاد شده در این زمینه برشمرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با قدردانی از مردم به ویژه افرای که در ایمن سازی جامعه با مشارکت در دریافت واکسن، با تیم واکسیناسیون استان همکاری می کنند، اعلام کرد: تاکنون ۹۳ و ۶ دهم درصد دُز یک، ۸۷ و ۶۵ صدم درصد دُز دو و نزدیک به ۴۹ درصد جمعیت گروه هدف در شهرستان های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز دُز سوم واکسن کووید۱۹ را دریافت کرده اند.

مسئول ارشد حوزه سلامت استان فارس اضافه کرد: از زمان اعلام شده برای تزریق مرحله جدید واکسن تا کنون، هزار و ۶۶۱ نفر از جمعیت گروه هدف در شهرستان های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز مرحله جدید واکسن کووید۱۹ را دریافت کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *